© 2024 solvo B.V.

Epilepsie

Graag wil ik weten of dit onder de partiele complexe aanvallen valt. Ik heb aanvallen gepaard met bewustzijnsstoornissen. Verder heb ik een onbestemd gevoel in de maag, ik ruik vreemde geuren. Verder heb ik dat mijn blik starend is ik maak bewegingen zoals smakken en kauwen op niks, veel speekselvloed en plukken aan de kleding en andere automatische handelingen wat ik verricht. Zo\'n aanval hierboven beschreven kan bij mij over gaan in een grote aanval. Past dit bij een partiele complexe aanval of wordt dit een grote aanval genoemd?


zoals je dit beschrijft zijn het ook de verschijnselen die mijn zoontje omschrijft,vaak komt er een grote aanval maar soms ook niet hij blijft dan wel de hele dag hoofdpijn houden en moe

label.Geplaatst op 2003-01-30 21:41:49


hallo, ik weet niet of je er behoefte aan hebt maar ik heb een site opgericht over epilepsie www.groups.msn.com/epilepsiehoeverder misschien heb je er wat aan om hier eens op te kijken en misschien lid te worden. groetjes glittertje1983

label.Geplaatst op 2003-10-31 17:24:37


Hallo, ik heb een vraag. 20 jaar geleden ben ik onderzocht diagnose epilepsie. medicijnen zijn door mijn ouders gestopt. de klachten zouden niet ernstig zijn. Steeds hoofdpijn, moe en kort uitval. De laatste tijd heb ik regelmatiger uitval. onduidelijke auto-ongelukken en kort afwezigheid. Nu kort geleden uitvallen van een halve minuut. nu wil men mij weer onderzoeken en ben ik erg bang en onzeker over mijn huidig autorijden e.d. kent iemand dit verschijnsel? dit kan toch ook gewoon vermoeidheid zijn? graag hoor ik iemand hierover groet Jip

label.Geplaatst op 2004-03-17 16:15:40


Mijn vader had precies dezelfde verschijnselen. Dit was ook een complex partiele epilepsie-aanval. Hij kreeg hiervoor Depakine tabletten van de neuroloog. De aanvallen hoeven niet vaak voor te komen, maar het kan wel. Depakine heeft er voor gezorgd, dat na een tijdje kon worden afgebouwd met dit medicijn, en hij heeft een hele lange tijd geen aanvallen meer gehad. Later is het af en toe weer teruggekeerd. Toen moest hij weer beginnen met Depakine. Maar pas op, teveel van dit middel maakt je heel duf en slaperig. Mijn vader is vorig jaar overleden, maar niet door de epilepsie, hij had namelijk een zware longontsteking. Succes en sterkte.

label.Geplaatst op 2006-03-16 16:30:24


www.wikipedia.org Partiële epilepsie: Bij partiële epilepsie ontstaat door plaatselijke elektrische ontladingen hypofunctie van het betreffende hersendeel. Als het alleen bij dit hersendeel blijft, ziet een aanval er vaak als volgt uit: De aanval begint vaak met bijvoorbeeld een vreemd gevoel in de buik, een reuk- of smaakhallucinatie of bijvoorbeeld een spraakstoornis (afasie). Daarna wordt de patiënt afwezig en gaat smakken, kauwen of een eenvoudige handeling uitvoeren. Deze aanvallen duren minuten tot een kwartier. Soms vertoont de patiënt tijdens de aanval voor hem vreemd, agressief gedrag.

label.Geplaatst op 2006-03-16 16:35:47


Jippie Hoi je zou bij een epilepsiecentrum kunnen kijken en laten onderzoeken ook opname kan om te weten komen wat er aan de hand is. Zie www.sein.nl Hendrina

label.Geplaatst op 2004-04-30 08:55:00

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren