© 2024 solvo B.V.

Erge nekpijn en pijn in de armen.

Ik loop nu al bijna 1 jaar van ziekenhuis naar ziekenhuis en verschillende artsen.... Mijn nek doet zo,n pijn en de pijn straalt uit naar de (boven)armen. In het begin leek het of het alleen uitstraalde naar links maar nu zit de ergtse pijn in het midden en doen mijn beide armen vaak zo,n pijn alsof ik uren een plafond heb staan schilderen. Simpele kleine dingen zoals met de fiets in de hand lopen doet zo,n pijn dat het bijna niet vol te houden is......Een uurtje lopen/wandelen is niet meer te doen, huishoudelijkwerk zoals stofzuigen, ramen lappen is een ramp! Een nacht doorslapen kan ik al maanden niet meer...... Ik slik er iboprofen voor maar het werkt maar tijdelijk en het lijkt wel of ik steeds meer moet nemen om het een beetje vol te houden. Er is een foto van de nek en bovenrug gemaakt waar niets op te zien was alleen wat beginende artrose.Er is een spieronderzoek geweest om te kijken of ik ook krachtverlies heb maar dat ging niet echt veel verder dan met een hammertje op de knie tikken en met het topje van de vinger naar mijn neus wijzen. Ik heb fisio gehad 9 x maar dat hielp helemaal niet 2x manuele therapie maar dat was helemaal een ramp en nu ben ik bij een revalidatiearts terecht gekomen. Hij blijft maar zegen dat hij niks aan mijn pijn kan doen maar dat ik een programma moet gaan volgen om meer kracht te krijgen enz enz. Ik wil zo graag van de pijn af, mijn huisarts weet het ook niet meer en de pijnpoli vinden ze geen goed idee....wat moet ik nu wordt er langzaam gek en begin aan mezelf te twijfelen ik zit erdoor in de ziektewet maar wil zo graag weer verder met mijn leven en als het kan graag met minder pijn. Wie herkent iets in mijn verhaal??????


Hallo chat; Deze symtomen zijn mij zeer bekend,zo begon het bij mijook met als bijkomst,regelmatig schouderkom ontstekingen. Eeerst was er nergens iets te vinden,ook allerlei fysio gehad,maar helaas,het was een spiraal beeld,tot de pijn zo erg werd dat de fysio zelf naar mijn huisarts ging. Na verder aandringen van mij ben ik naar de neuroloog verwezen,ook die kon eerst niets vinden. Maar de aanhouder wint,er werd toch wat gevonden,een hernia in de nek,zenuwblokade's in beide armen en rug,verschoven rugwervels,die de zenuw en bloedbaan langs de ruggegraat beknelden,en een versleten onderrug,als laatst een geheel versleten wervel gestel. Door de pijn kreeg ik dus ook spierpijn. Het weinige wat mij daar in helpt is therapeutisch zwemmen in water van 31 gr.,thuis regelmatig onder de zonnebank(word je nog lekker bruin). Nu is de nek hernia zich aan het verspreiden en operatie is te risico vol. Leef nu met tramadol,300mg.perdag en de nodig paracetamol met codeinne. Ik stap volgend jaar over van Groeneland Achmea naar Menzis omdat deze fysio 100% vergoed en gr.achm. maar 29 behandelingen. Ik begrijp dus echt waar jij het over hebt,en hoop dat er voor jou nog mogelijkheid voor operatie is. Bij mij dus niet. Ik kan nog 1 jaar door maar misschien ook nog 10 jaar daar kan niets aan veranderd worden,maar het weer heeft erg veel invloed op me. Ik wens je met dit alles veel sterkte en suc6 toe. vr.gr.paulanita.

label.Geplaatst op 2008-10-03 09:31:23


Hallo, Ik heb ook erge pijnen, die onverklaarbaar zijn, ik ben net zoals jou van de fysio naar de revalidatie en naar de pijnpoli verwezen, dit had eerst geen nut, maar toen ben ik naar het Erasmus gegaan, die vertelden dat revalidatie in mijn geval geen zin had, daar naar de pijnpoli gestuurd, waar ik bij het hooft terecht kwam, een anesthesioloog met heel veel kennis en hij heeft mij verder geholpen, met zenuwblokkades, die wel niet hielpen, maar toen met medicijnen, al zijn het opiaten, ik heb weer een leven en dat is mij heel veel waard. Groetjes.

label.Geplaatst op 2008-10-03 15:41:59


Hallo Chant, Ik herken je klachten loop nu al bijna 8 maanden in de ziektewet met dezelfde klachten. Pijn in de bovenarm, schouyder en nek. Veel last van tintelingen in de hand (slapende hand gevoel) minder kracht in de arm. De eerste conclussie van de neuroloog was een dubbele nekhernia, maar de neurochirurg vind de gemaakte CT scan te onduidelijk om tot dezelfde conclusie te komen. De laatste 2-3 weken verplaatt de pijn zich van eerst voornamenlijk de bovenarm steeds meer naar de schouder en de nek. Volgens mijn huisarts is dit een goed teken en betekend dit dat de hernia afneemt en de zenuw weer meer ruimte krijgt. Uitendelijk rekent hij erop dat de pijn helemaal zal verdwijnen. Mij was geadviseerd om naar de pijnpoli te gaan om een pijnblokade aan te laten brengen, de huisarts heeft me dit voorlopig afgeraden. Hierbij wordt nl een deel van de zenuw weggebrand waardoor ze de pijnprikkel minder doorlaat. Nadeel hiervan is echter dat wanneer de hernia weer terugkomt je dit in eerste instantie niet voelt en wellicht pas merkt dat deze er weer zit als het te laat is (verlammingsverschijnselen of nog heviger pijn, al kun je dat laatste haast niet voorstellen dat dit ook nog kan) Ik leef al maanden op ibuprofen 600 en heb ook trabanol gekregen, maar zelfs 400mg verlicht bij mij de pijn niet geeft me alleen een heel beroerd gevoel. Ik hoop nu dat mijn huisarts gelijk heeft en dat het herstel nu echt heeft ingezet al voelt dit nog niet zo, de pijn wordt alleen heftiger. Wat het ook moeijlijk maakt is dat je het je omgeving niet altijd duidelijk kunt maken dat je zoveel pijn in je arm/schouder/nek hebt dat je niet kunt functioneren. Hoe langer het duurt des te meer moeite sommige mensen het hiermee hebben. Terwijl je zelf als geen ander voelt wat het is om met deze pijn te moeten weten. Veel sterkte ik hoop dat het bij jou snel beter gaat.

label.Geplaatst op 2008-10-04 21:31:46


Hoi Josefientje, weet jij de naam van deze anestesioloog en werkt hij nog in het Eramus, met groet, Klingon

label.Geplaatst op 2009-11-10 22:27:11

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren