© 2024 solvo B.V.

Geen controle over hand

Hallo allemaal, Ik plaats dit bericht namens mijn moeder die al een tijd last heeft van haar hand. Het begon met tintelingen, maar nu heeft ze nauwelijks nog controle over haar hand. De hand maakt trekkende bewegingen, ze laat dingen die ze vast heeft vallen, kan haar hand vaak niet in haar zak steken, kan niks in haar jaszak zoeken, etc. Onlangs is zij opgenomen aangezien ze waarschijnlijk een TIA heeft gehad (uitval van 1 kant van haar lichaam, 10 minuten moeilijk praten etc.). Ze is onderzocht door een cardioloog en neuroloog, heeft een EEG en MRI-scan gehad, maar er is niks vreemds gevonden, enkel wat oude littekentjes in haar hersenen (van oude TIA\'s?). Het probleem met de hand blijft en niemand kan verklaren wat de oorzaak is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb ook gelezen over het Carpale tunnel syndroom maar ik denk niet dat dit het is. Gr. Sonaya

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren