© 2024 solvo B.V.

Gezocht: lotgenoten hersen aneurysma

Ik heb twee hersen aneurysma\'s,nu sta ik voor de moeilijke keuze (wel of geen operatie via de schedel) Graag zou ik in contakt komen met mensen die hetzelfde hebben en die met mij via E-mail of msn eens in contakt willen komen en zo ervaringen uit te wisselen. Hoopelijk krijg ik hier een reactie op Met vriendelijke groet. Ahmed


Ik heb in 1991 een hersenbloeding gehad. En de neurologen in het AZU twijfelde in mijn geval of er wel of niet geopereerd moest worden. Het aneurysma zat op een moeilijke plaats. Uiteindelijk is er na 2 maanden besloten om toch te opereren. Tijdens de operatie kreeg ik 2 keer opnieuw een bloeding en de operatie heeft uiteindelijk 21 uur geduurd. Ik weet nu dat als er niet geopereerd was dat ik hier zeker niet zou zitten. Op een MRI of CT scan is veel te zien maar zeker niet alles. Ik werk weer en ondanks dat mijn korte termijn geheugen nooit helemaal goed zal functioneren lijd ik een heel normaal leven. Greta.

label.Geplaatst op 2008-02-11 20:26:27


Op 16 jarige leeftijd kreeg ik een hersen bloeding t.g.v een aneurysma.Na onderzoek bleek dat er nog drie aneurysma's in mijn hersenen zaten.Deze zijn d.m.v een lange hersenoperatie afgeklemd.Heb van de hersen bloeding alleen slechte ogen overgehouden.Ik sta volop in het leven en ben werkzaam in de zorg.De keuze is moeilijk,maar ik zou me zeker laten opereren,voordat de aneurysma's grotere schade aanrichten.Als je vragen hebt dan stel je ze maar misschien kan ik je helpen.Sterkte

label.Geplaatst op 2008-04-15 21:01:05


Beste Coito hartelijke dank voor je reactie, je kunt me ook e mailen naar mijn E-mailadres: aneurysma@live.nl Groetjes Ahmed

label.Geplaatst op 2008-04-18 10:24:49


Ahmed, heb je je ondertussen laten opereren?

label.Geplaatst op 2008-06-21 23:55:39


Ik wacht steeds op de operatie gr Ahmed

label.Geplaatst op 2008-06-24 11:15:22


hallo, Graag zou ik je willen vertellen over mijn ervaring. via email of msn. Ik zul je nu in het kort vertellen: op 25 jarige leeftijd kreeg ik mijn eerste cva. Er was een aneurysma geknapt ik wist niet dat ik aneurysna's had. in totaal had ik er toen 3. ik heb 2 open hersen operaties gehad. In 2005 heb ik een operatie via de lies gehad (er zijn er n.m. twee bijgekomen) en hebben ze 1 met coils gevuld. Elke 3 jaar krijg ik een angio om te zijn of er meer bijgekomen zijn. en om te kijken of die ene waar nog niks aan is gedaan (het is nog te klein om wat mee te doen) gegroeid is of niet. Ik ben nu 35 jaar. Je ziet ik heb ervaring te over. groet constantia

label.Geplaatst op 2008-07-02 18:14:06


Ik ben 56 jaar en 2jaar geleden is mijn broer 42 jaar plotseling overleden aan een hersenaneurysma. N.a.daarvan zijn mijn broers en ik onderzocht en is bij mij een klein 4mm aneurysma ontdekt diep in mijn hoofd, waardoor opereren nog niet van toepassing is. Leven met deze wetenschap is moeilijk, een psychische belasting. Op deze site zijn mensen ook met een hersenaneurysma, maar hoe groot zijn of waren deze? Hoe is het als je voor iets anders geopereerd moet worden met de anesthesie tijdens de operatie? Ook wil ik iedereen met een hersenaneurysma verwijzen naar www.tboek.nl/gastenboek/aneurysma

label.Geplaatst op 2008-08-28 11:04:33


Hoi, Ik weet niet of je inmiddels al geopereerd bent of niet maar ik heb 11 jaar zo'n operatie gehad. Sinds juli 2008 hebben ze nog 4 aneurysma's ontdekt. Daarnaast heb ik ook nog een caverneus haemangioom (bloeding in kleine hersenen). Laat me even weten hoe het met je gaat en of ik je nog ergens mee kan helpen. Groeten, Isabelle

label.Geplaatst op 2008-09-10 13:00:35


Hallo allemaal. Ik ben ondertussen gyneacologisch geopereerd en heb narcose gehad. Alles is heel goed gegaan. Heb nergens last van gehad. Ik denk niet meer zo vaak dat ik een aneurysma in de hersenen heb en dat komt denk ik dat ik sinds mijn vader gestorven is niet meer geconfronteerd wordt hoe het kan gaan worden met me. Mijn vader was halfzijdig verlamd met nog veel meer ongemakken en had geen leven meer en kon alles niet accepteren wat ik wel begreep, want die lijdensweg hoop ik ook niet te krijgen. Heb daarom geprobeerd euthanasie regelen, tenminste voor zover dat dan mogelijk is. In mei krijg ik weer een scan en hoop dat het aneurysma niet gegroeid is, want opereren van buiten af is niet mogelijk, misschien coilen, maare dat moet dan eerst onderzocht worden. Groet Anne-Marie

label.Geplaatst op 2009-02-09 20:45:00


Bij mij is onlangs een aneurysma ontdekt. Wel al veel informatie gevonden op internet hierover, maar je blijf met vragen zitten. Ik mis een forum die alleen over aneurysma's gaat, waar je dan terecht kan. Ben er nu zelf 1 gestart. Hopelijk vinden andere mensen met een aneurysma een weg naar dit forum, zodat we elkaar tot steun kunnen zijn en elkaar kunnen helpen aan informatie. Het forum is hier te vinden: http://aneurysma.forum2go.nl/

label.Geplaatst op 2009-03-21 09:03:01

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren