© 2024 solvo B.V.

Hersen-aneurysma ondekt na epyleptische aanval

Hallo allemaal, Het begon allemaal begin oktober 2005 toen ik in een disco een epyleptische aanval heb gehad. Ik kwam pas een beetje bij positieve voor de ingang van het ziekenhuis. Eigenwijs als ik ben en niet naar binnen gaan. Een vriend vroeg aan mij of ik wel wist wat er allemaal gebeurd was maar ik weet helemaal niets meer. Ik weet alleen dat ik tegen een vriendin zei dat ik me stoorde aan die lampen (stroboscoop). IK heb dus een aanval gehad met schuim trillen, tongbeet. Ik ben toen een paar dagen later toen het eigenlijk pas echt doordrong naar de huisarts gegaan. Die verwijst me door naar het ziekenhuis. Een maand later krijg ik een EEG en een MRI. Uitslag van EEG was goed, MRI moest over maar dan met contrastvloeistof, en ik mocht 3 maanden geen auto meer rijden. 24 januari kreeg ik pas de uitslag van de MRI. Er blijkt dus een aneurysma te zitten, waaraan ik geopereerd moet worden maar hoe of wat dat weet de dokter niet, hij verwijst me door naar het UMC Radboud. Op dat moment wil je eigenlijk van alles vragen maar je neemt geen informatie meer op. Nu haal ik veel informatie van internet. Maar ik zou niet weten of ik wel auto mag rijden. Hoe groot de kans is dat ie knapt. Met andere woorden ik leef met veel angst totdat ik eindelijk verder woord geholpen eind maart in het Radboud ziekenhuis. Ondertussen heb ik ook nog een knobbel op mijn schildklier waarvan al een punctie is genomen en op de uitslag wacht. Dat wachten is waar ik niet goed van word het duurt allemaal zo lang voordat je weet wat er nou precies gaat gebeuren! Ik heb al een keer een angsaanval gehad \'s nachts. Zijn er misschien nog mensen die ook met een aneurysma te maken hebben of hebben gehad, waar ik wat mee kan delen. Ik zie uit naar een berichtje!


het is zeker allemaal erg onzeker en wachten is vaak het moeilijkst. over het autorijden kun je met de huisarts overleggen, misschien sowieso even goed om met de huisarts te praten, misschien kan die toch wat informatie geven en dan kun je ook even je angsten en onzekerheden kwijt. verder blijft het afwachten tot je behandeld word in het UMC. sterkte met wachten. succes

label.Geplaatst op 2006-02-19 20:00:51


dank je voor je berichtje! Ik zou eigenlijk 30 maart pas een afspraak hebben in het UMC, maar iemand heeft voor mij geregeld dat het eerder kan dus nu kan ik al dinsdag 7 maart naar het UMC, is gelukkig niet zo lang meer. En donderdag 9 maart krijg ik de uitslag van die knobbel. Ben benieuwd wat de uitslag wordt. Groetjes Fay

label.Geplaatst op 2006-03-05 12:55:53


Nou de operatie voor de aneurysma gaat gebeuren via de schedel, 16 maart krijg ik een vooronderzoek (angiografie). De knobbel op mijn schildklier moet operatief verwijderd worden voor verder onderzoek om te kijken of het goed- of kwaadaardig is 50/50. Ben nu wel een beetje lamgeslagen.

label.Geplaatst op 2006-03-09 20:21:57


zou ik alcohol mogen drinken?

label.Geplaatst op 2006-03-09 21:22:45


Hoe Fey, Hoe is het nu met jou?

label.Geplaatst op 2006-04-11 21:35:55


Hallo allemaal, Nou daar ben ik dan weer, 31 maart hebben ze mij geholpen. Ze zijn ongeveer 4 uurtjes met me bezig geweest en heb 4 clips in mijn hoofd. Ik ben blij dat het allemaal goed is verlopen. Ik ben nu 2 weken verder en me helemaal aan het concentreren op het herstel. Hoe ik me nu voel: mat, wezenloos, vindt alles best, het is net of ik geen emoties heb, maar ik ben me er wel bewust van. Ik heb er ook geen last van, dat is wel fijn natuurlijk. Af en toe heb ik nog wel tintelingen in mijn arm en gezicht maar ik voel dat dat ook minder wordt. In het begin moest ik me soms nog wel concentreren op bepaalde woorden, maar dat gaat ook steeds beter. Ik ben nog wel constant duizelig, daar zit nog geen verschil in, terwijl ik niet onstabiel ben. Dit is het nu op het moment wel zo'n beetje, mocht je nog wat willen weten dat vraag maar. Ik vind het ontzettend bijzonder wat ze bij mij gedaan hebben! Groetjes fay 39

label.Geplaatst op 2006-04-15 17:08:03


Is er al meer duidelijkheid over die epyleptische aanval? En hoe ging het met je toen je uit de narcose kwam? Kon je er een beetje doorheen komen? Sterkte met bij komen, en hou moed!! Groetjes Joost.

label.Geplaatst op 2006-04-16 11:11:33


Nee er is geen duidelijkheid over die epyleptische aanval, waarschijnlijk is het opgewekt door de stroboscooplamp in de discotheek. Het is tot nu toe ook maar bij 1 keer gebleven. Nou moet ik wel zeggen dat ik het ook niet echt meer opzoek. En wat betreft de narcose daar ben ik ook goed uit gekomen, in het begin krijg je tegen de pijn morfine en daarna pretnison. Het is allemaal te doen.

label.Geplaatst op 2006-04-16 18:45:07


Hoi, Ik zag je vraag om lotgenoten, en besloot je te mailen. Ik ben niet geheel een lotgenoot, maar ik leef ook met een beetje angst voor een aneurysma. Mijn vader heeft 3 jaar geleden een hersenbloeding gehad, en toen bleek dat dat uit een aneurysma was. Hij is hier heel goed van hersteld, maar er bleek er nog 1 te zitten. Deze is afgelopen lente opgevult met platina draden. Een vrij eenvoudige ingreep. Door toeval kwamen we erachter dat het in onze familie erfelijk is, dus daarom moest iedereen van mijn familie onderzocht worden. Ik ben nu 21 en ben nu 2 jaar onder controle. Ik heb (nog) geen aneurysma's, maar mijn tante heeft er wel 1. Mijn hebben geen ervaring met aneurysma's gecombineerd met epileptie. Hoe is het nu met jou? Ben je al geopereerd? Als je vragen heb mail gerust. Groetjes wendy

label.Geplaatst op 2006-08-31 15:53:14


Bij mij is onlangs een aneurysma ontdekt. Wel al veel informatie gevonden op internet hierover, maar je blijf met vragen zitten. Ik mis een forum die alleen over aneurysma's gaat, waar je dan terecht kan. Ben er nu zelf 1 gestart. Hopelijk vinden andere mensen met een aneurysma een weg naar dit forum, zodat we elkaar tot steun kunnen zijn en elkaar kunnen helpen aan informatie. Het forum is hier te vinden: http://aneurysma.forum2go.nl/

label.Geplaatst op 2009-03-21 09:09:26

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren