© 2024 solvo B.V.

Hersenschudding&epilepsie

Vooraf: 14okt 2004 heb ik een klap gemaakt met de fiets waarbij ik op mijn hoofd(links)ben gevallen een redelijke hersenschudding heb opgelopen. Heb er vrij lang last van gehad. Echter op 9jan 2005 kreeg ik plots een epilepsie-aanval waarbij ik (weer) op mijn hoofd, nu rechts, ben gevallen en ook weer een flinke bloeding. Volgens mijn vrouw lag ik daar hevig te schokken en had a.d. linkerkant enige tijd geen kracht meer (verlamd/uitval). Ik kwam pas in hett ziekenhuis wat bij mijn positieven. Ben ter observatie opgenomen geweest in hett Rijnland, waar uit een CT-scan een bloedpropje zichtbaar bleek te zijn/geweest. Weet niet oftie weg is of er nog zit? Nu mag ik enige tijd niet autorijden, niet(alleen)vissen, zonder helm niet fietsen enz. Ga er zelf een beetje van uit dat dit eenmalig is geweest, omdat ik voorheen nooit zulke klachten heb gehad. Ik ben nu vrij snel moe en heb tevens het gevoel emotioneel was veranderd te zijn, heeft mij en vooral mijn vrouw zeer aangegrepen. Op welke termijn zou ik weer kunnen gaan sporten,rennen enzo? Ik ben inmiddels ook gedurende 3 ochtenden weer aan het werk om, maar dat is vn. voor het contact met de collegae. Wie heeft er tips/trucs&adviezen/dankuwel


hoi esox, als dit datwerkelijk een epileptisch insult was, dan mag je zowiezo een jaar niet auto rijden, daarvoor moet je 1jr aanval vrij zijn. voor sporten, rennen etc. zou ik eventueel telefonisch contact opnemen met je huisarts of neuroloog en daar de vraag voor leggen. ben je er niet zeker van of dit 1 malig was of niet, dan raad ik je aan een EEG te laten maken, hierin kunnen ze aflezen of je daadwerkelijk epilepsie hebt of niet, en in wat voor mate. voor jezelf is het natuurlijk ook een stuk geruststellender als je nu weet wat je wel en / of niet hebt. des te sneller kun je je "oude" leventje weer oppakken. succes!!

label.Geplaatst op 2005-04-18 22:43:16

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren