© 2024 solvo B.V.

Hevige brandende zenuwpijnen.

Ik heb ongeveer 8 jaar terug een zeer ongelukkig schaatsongeval gehad, waarbij ik destijds ongeveer 3 kwartier bewusteloos was. Ik ben door alle molens geweest, maar niemand kan mij helpen behalve de anesthesioloog (pijnbehandelaar) door een zenuwblokkade rond mijn s.i. gewricht, dit heeft ondanks dat ik dit wel vaker heb gehad eindelijk eens geholpen tot verlichting voor 8 weken. Ben na die tijd door een ander collega geprikt, weer zonder resultaat. De anesthesioloog die ik heb, is een zeer kundig man en bij hem wil ik alleen maar geprikt worden, dus nu heb ik bij hem op 19 april weer een zenuwblokkade. Maar de hevige steeds uitbreidende brandende pijnen zijn nu zo hevig dat ik het vaak niet meer weet. Het is vooral mijn onderlichaam waar die pijn zo hevig is. Ik gebruik morfine, neurontin, arcoxia (kreeg er ook artrose bij door de val) en nog wat medicijnen. Maar omdat de pijn zo hevig is, moest ik aldoor wel met de morfine omhoog, ik kon destijds met 9 af, nu zit ik al op 18! een zeer hoge dosis medicatie, vlgns de anesthesioloog en de huisarts en ook ik heb dat gevoel uiteraard. Heeft iemand nog suggesties hoe ik deze pijnen nog meer zou kunnen bestrijden, dit is geen leven.


Wat voor soort ongeval? Wat voor soort blessure/verwonding en waar?

label.Geplaatst op 2006-03-27 07:46:52


Dat was met een schaatsongeval. Ik reed met een behoorlijke hoge snelheid op noren eerst met mijn hoofd tegen een betonnen bruggetje achter ons huis en viel vooral, denk ik,achterover vnl. op mijn rechterkant want daar zijn de meeste pijnen aanwezig. Het SI gewricht is het pijnlijkst, daar heb ik al wel zo'n 6 keer een zenuwblokkade gehad, eerst door prof. Zuurmond van het VU, daarna door een anesthesioloog van het Erasmus ziekenhuis, gelijk de eerste keer had dat in het Erasmus behoorlijk profijt. Verder veel pijn in de lumbale wervels, trekt door mijn hele rechterbeen, een hernia is het niet, mijn billen en ja de ene dag is de ene plek het pijnlijkst en de volgende dag een ander plek.

label.Geplaatst op 2006-03-27 15:13:05


Hebben ze ook gewoon naar je ruggenwervels gekeken om te kijken of daar niets bekneld zat?

label.Geplaatst op 2006-03-28 07:39:26


Ja, alles is gedaan wat maar mogelijk was. De onderste lumbale wervels en het staartbeentje zijn wel aangedaan, discopathie wordt het genoemd, ik neem gewoon aan dat het slijtage is omdat ik na de val op meerdere plekken slijtage heb. Zenuwbeknelling is 2 keer naar gekeken, dat bleek het niet te zijn. 2 keer een MRI gehad van een gedeelte van mijn onderlichaam, maar foto's zeggen lang niet alles, soms word er gewoon wat over het hoofd gezien of is het niet te zien. Als ik ooit weet wat het is is misschien behandeling mogelijk al blijf ik mij na zoveel jaar dat nog wel af te vragen, maar je weet nooit, misschien is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, ik geef het niet op, want zoveel medicatie is gewoon niet gezond.

label.Geplaatst op 2006-03-30 13:28:36


Ik heb van de neuroloog eerst carbamazepine gekregen maar kreeg vreselijke jeuk na één week. Nu heb ik gabapentine,misschien iets voor jou. nog een vraag. is jou pijn ook erger geworden ik bedoel heb je op meerdere plaatsen in je lichaam pijn gekregen? Bij mij begon het op één plaats maar nu doet mijn hele boven lichaam mee in het bijzonder tussen mijn ribben. Soms vraag ik mij af of ik wel heb wat de arts zegt want mijn pijn kwam spontaan,niks val of operatie maar pijn doet het wel en ik ben met je eens dat er soms niet mee te leven valt. Heb je al valium geprobeerd tegen de pijn,neem ik zo nu en dan want het is zwaar verslavend.

label.Geplaatst op 2006-03-31 12:12:29

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren