© 2024 solvo B.V.

Hoofdpijn na klap

HOi, Ik heb 3 1/2 week geleden een klap gehad van een hoofd van een paard tegen de lkinkerkant van mijn hoofd. De dag erna ben ik domweg van mijn fiets gevallen. Sinsdien heb ik elke dag hoofdpijn waarop oorpijn, duizeligheid en vermoeidheid volgen. Inmiddels ben ik 2x naar de huisarts geweest en ben nu nog niet veel wijzer. Het zou misschien aan mijn ogen kunnen liggen volgens de huisarts/de opticien maar eigenlijk zou ik daar geen last van kunnen hebben in zo\'n korte tijd. Omdat ik nog op school zit is dit erg lastig omdat ik me niet goed meer kan concentreren en niet veel meer op kan slaan. misschien dat iemand hier deze klachten herkend? groetje\'s


Ben je na die trap van een paard tegen je hoofd nog naar het ziekenhuis geweest, of leek dat niet nodig? Weet de huisarts dat je getrapt ben door een paard? Als je echt goed geraakt ben door zo'n hoef, kan er van alles mis zijn met je hoofd, lijkt me. Op zijn minst blauwe plekken, maar daar schrijf je niet over. Misschien kun je wat meer informatie geven?

label.Geplaatst op 2008-01-12 23:22:21


Sorry, ik las (weer eens) niet goed. Het paard klapte met zijn hoofd tegen jouw gezicht, soort kopstoot dus. Kan toch heel hard aankomen. Zie verder mijn vorige verhaal. Sterkte

label.Geplaatst op 2008-01-13 10:13:00


Om wat meer informatie te geven. Ik had inderdaad een paars/blauwe plek op mijn wang en rode plek op mijn hoofd. De huisarts weet dat ik een kopstoot gehad heb van en paard. Na de klap zelf ben ik niet naar het ziekenhuis gegaan. Juist omdat ik toen ik een jaar of 7 was eerder een hersenschudding gehad heb en dat anders voelde. Na de kopstoot voelde ik me wel moe en misselijk en ik ben de rest van de dag duizelig geweest.

label.Geplaatst op 2008-01-13 14:34:05


Misselijkheid en duizeligheid heeft meestal te maken met een probleem aan het (binnen)-oor, daar zit namelijk je evenwichtsorgaan. Het lijkt me dus dat dit orgaan bij jou door de kopstoot van het paard een flinke klap heeft gekregen en dat je daardoor jouw klachten hebt. Het kan zijn dat jouw huisarts vindt dat dit uit zichzelf kan helen, maar ik vind een paar weken klachten toch wel lang duren. Als ik jouw huisarts was (ben ik niet, ik ben ook geen arts trouwens), dan zou ik een (rontgen)foto laten maken in een ziekenhuis om te kijken of alles okee is met de botten en het kraakbeen in je hoofd. Doet het pijn als je jouw mond ver open doet? Raar dat de huisarts niet meer heeft ondernomen. Ik heb eens zoiets meegemaakt met een paard en het meisje dat erop zat en de klap kreeg, had wel een gebroken neus. Het is dus niet niks, zo'n kopstoot van een paard. Hee, sterkte ermee!!

label.Geplaatst op 2008-01-14 00:17:01

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren