© 2024 solvo B.V.

Hormonale migraine

hallo ik heb last van hormonale migraine, dwz in de week voor mijn menstruatie ben ik ziek ik heb dan hoofdpijn maar niet heel zwaar waar ik vooral last van heb is misselijkheid en braken, zo\'n 3 keer per uur moet ik overgeven dit duurt een dag. De week van de menstruatie heb ik dit weer. Elke maand kun je de klok erop gelijkzetten. Ik ga voor het eerst imigran gebruiken , maar helpt dit ook tegen de misselijkheid ook heb ik eens primperan gebruikt maar dan blijk ik misselijkheid maar kan dan niet meer overgeven. Wie herkent deze \"hormonale migraine\". Oh ja, ook stap ik over op de prikpil als anti-conceptie. Deze pil geeft nl dezelfde hormonen af als tijdens een zwangerschap. Tijdens de zwangerschap had ik nl helemaal geen last. Ik heb het gevoel of deze vorm van migraine nog niet heel erg bekent is. Ik ben het eigenlijk aan het accepteren, dat ik 2x in de maand een dag op bed lig. Maar ik wil het niet accepteren, veel leuke dingen/afspraken moet ik hierdoor afzeggen. Graag reakties.


een familielid van mij heeft hier ook last van gehad, tot de overgang kwam. niets hielp goed en inderdaad paar dagen op bed. de huisarts heeft gezegd dat migraine die samenhangt met de menstruatie niet bestaat...maar je hoort het toch wel eens. volgens mij is er pas in het nieuws geweest dat ze erachter zijn dat het wel bestaat. ik hoop dat je een middel vindt waar je baat bij hebt. sterkte

label.Geplaatst op 2006-01-03 17:22:29


kijk eens op www.kopzorgen.nl. daar kun je heel veel informatie vinden . silke

label.Geplaatst op 2006-01-06 10:19:59


Ik had elke maand last van mijn rechter schouder, pijn die naar de nek trok en verder naar mijn hoofd. Hoofdpijnen waren dan heftig,moest in bed liggen, soms 2 dagen lang, diverse pijnstillers hielpen niet, ook geen middelen tegen migraine. Doorverwezen naar een neuroloog, deze schreef een medicijn voor, geweldig! Het middel heet Indometacine 50 mg. capsule. Mocht ik alleen gebruiken, wanneer de hoofdpijn kwam. Nam dan 2 capsules plus een tablet voor de maagklachten ( Omeprazol )bijwerking, na een uur waren mijn klachten totaal verdwenen. Per maand heb je dus maar 2 capsules nodig. Komt de hoofdpijn nog een keer terug, neem er dan nog 2. Max. 200 mg. per dag. Kan ik je echt aanraden! Succes ermee.

label.Geplaatst op 2006-03-16 17:22:17


Laat mij het even weten, wat je hebt besloten. Doorverwijzen naar een neuroloog mag een huisarts niet weigeren. Mijn e-mail: ans.surfer@home.nl Zet hem op.

label.Geplaatst op 2006-03-16 17:25:50


Ook ik heb last van de Hormonale Migraine, gemiddeld 2x in de maand een dag of 2á3 in bed en niets doen. vorige maand bij een Neurologe geweest, die zei je hebt wel een vorm van migraine maar verder hoorde ik niets, ik kreeg ibuprofen 600mg voorgeschreven, die moet ik innemen als ik migraine voel aankomen, ik heb vervolgens een hele week die pillen geslikt om de migraine te voorkomen. uiteindelijk er vrijdag maar mee gestopt, en wat is het gevolg ik heb een enorme aanval van 3 dagen achter de rug en nu nog heb ik behoorlijk pijnlijke steken aan de rechterkant van mijn hoofd. Is er iemand die voor mij een goede neuroloog weet die mij wel serieus behandeld?? en die mij bijvoorbeeld het medicijn indometacine kan voorschrijven, ik ben een beetje hopeloos aan het worden, ook mijn funcitie binnen mijn bedrijf staat op het spel omdat ik een te hoog verzuim heb.

label.Geplaatst op 2006-04-11 09:57:19

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren