© 2024 solvo B.V.

Inderal

een vraagje over inderal, mijn dochter is 15 en heeft dit voorgeschreven gekregen. ik lees dat een bijwerking er van is dat je bloeddruk omlaag gaat. nu is haar bloeddruk al enorm laag nl: 54/90 is dat wel verstandig?


Waarom krijgt ze dit ?

label.Geplaatst op 2006-07-18 22:52:21


ze krijgt dit omdat ze elke dag hoofdpijn heeft en regelmatig van haar stokje gaat.... is onderzocht op hersentomur, dat is het gelukkig niet.

label.Geplaatst op 2006-07-20 11:10:51


Ik neem aan dat de arts haar bloeddruk weet?? Ik vind hem vrij laag en om dan ook nog Inderal te slikken...? Tegelijkertijd neem ik aan dat de arts wel weet wat hij doet. Is er wel geprobeerd om er gewoon met pijnstillers wat aan te doen op het moment dat de hoofdpijn erg is?

label.Geplaatst op 2006-07-20 12:49:29


ja maar helaas heeft ze elke dag hoofdpijn. dat is niet meer uit te houden. ik snap ook niet waarom ze dan inderal krijgt. ze zijn op de hoogte van haar bloeddruk. vind het een dilemma, ze valt al regelmatig flauw en dit maakt het m.i. erger. denk dat we het moeten proberen en afwachten hoe ze reageert. de dosis schijnt niet zo hoog te zijn 80mg. haar hartslag is ook maar rond de 53, dus erg vreemd. zou willen dat er een tover middel was om mijn kind beter te maken, helaas harry potter woont niet in de buurt :-)

label.Geplaatst op 2006-07-20 13:36:33


Als middel tegen migraine wordt dit inderdaad gegeven ja. Maar als je al een lage bloeddruk hebt vraag ik me af of er geen andere middelen zijn die minder invloed op de bloeddruk hebben. Probeer het uit en als het niet werkt of teveel bijwerkingen geeft moet je gewoon teruggaan naar de arts.Of vraag een second opinion... Ik begrijp uit een ander berichtje hier dat je dochter veel meer klachten heeft dan alleen migraine?Is er bv bloedonderzoek gedaan?Vraag anders een verwijzing naar een internist ,misschien wordt je daar iets wijzer.

label.Geplaatst op 2006-07-20 16:27:27


90/54

label.Geplaatst op 2006-07-21 19:57:16


Hoi Ik slik al bijna 6 jaar inderal ivm migraine. Ik had zo'n 3 aanvallen per week. En heb een hydrocephalus (waterhoofd) gehad. Ik kan me herinneren dat ik er wel even aan moest wennen, omdat het inderdaad bloedrukverlaging geeft en mijn lichaam daar aan moest wennen.Maar de bloedruk van jou dochter is voor gebruik begrijp ik al laag. Ik zou even overleggen met de arts.Je mag toch altijd even navragen hoe het zit, daar zal de arts heust niet raar van opkijken. De medicijnen werken bij mij gelukkig goed,ik heb nu met de warmte wle af en toe een aanval,maar voel me verder prima. Succes met je dochter. lilian

label.Geplaatst op 2006-07-25 14:49:03


nou het werkt niet nee. ze heeft nog steeds hoofdpijn en als ze rechtop staat valt ze soms gewoon om. volgens de huisarts kon het geen kwaad ! lijkt me niet gezond. ze is bij een reumatoloog geweest die zei kom over 2 jaar maar terug dan zit je er vast niet zo goed bij kortom nu moet je je nog niet zo aanstellen. ik heb het helemaal gehad met die oetknukkel. moet eerlijk zeggen dat ze niet meer door de molen wil in geen een ziekenhuis. ze heeft het echt gehad. ze invalideerd enorm, een dagje pretpark kan ze op haar buik schrijven. dikke gewrichten duizelig hoofdpijn gek worden we ervan. bloedonderzoek is gedaan ze heeft vaak een hoge bezinking.

label.Geplaatst op 2006-08-01 14:00:07

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren