© 2024 solvo B.V.

Inmenseselijke pijn in schouders

ik heb nu al 3 weken achter elkaar onwijs veel pijn in beide schouders, het is alsof er 50 scherpe messen in steken, kan ze nauwelijks bewegen en vaak is de enige \" fijne\" plek voor ze als ik ze omhoog langs mijn hoofd doe. Wat is dit?wat kan ik hier aandoen...? Groetjes * ik zit dagen van half 9 tot 5 achter de computer maar heb geloof ik wel een goede stoel.


ik denk dat je klachten toch te maken hebben met je werkhouding. HIerdoor kunnen de spieren overbelast zijn in je schouders. Via de huisarts kun je prima pijnstillers krijgen en kijk of er iemand op het werk langs kan komen om te zien of je werkhouding goed is.

label.Geplaatst op 2003-09-26 14:13:52


Pijnstillers zijn natuurlijk geen oplossing! De oorzaak van deze overbelasting moet worden weggenomen. Soms houden mensen de pijn 'vast' doordat hun spieren rondom de pijnlijke plek worden aangespannen. Om dat proces te doorbreken, kunnen pijnstillers nuttig zijn. Verder is goed slapen ook belangrijk om te kunnen herstellen. Maar pijnstillers gebruiken om zo ondanks de pijn gewoon maar verder te werken, lijkt mij ultiem fout. Een bekend probleem, dat onder RSI wordt geschaald, is pijn aan de schouders. Het kan dus gemakkelijk werkgerelateerd zijn. Bij de tip om naar je werkplek te laten kijken, sluit ik me helemaal aan. En toch maar even langs de huisarts. Zo'n klacht verwaarlozen kan tot veel nare gevolgen leiden.

label.Geplaatst op 2003-11-02 17:08:31

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren