© 2024 solvo B.V.

Is dit misschien een hernia???!!!

hallo, ik ben vorige week maandag door mijn rug gegaan(niet de 1e keer overigens...) heb erg veel pijn in mijn onderrug en heel veel last van mijn linkerbeen(vooral s\'avonds en s\'nachts) een trekkende prikkende pijn gaat er door heen en m\'n grote teen is een beetje doof (maar dat is al wel langer zo, dus weet niet of het daarvan kan komen..) ben afgelopen donderdag mee naar de doktr geweest, maar als ik op haar advies moet afgaan, kan ik maar beter verslaafd worden aan de ibuprofen en paracetamol.. vandaag weer een nieuwe afspraak gemaakt, omdat het gewoon niet beter gaat en zelfs de dokters assistente neemt me serieuzer dan de dokter zelf.. DOKTERS....!!! ik hoop dat iemand hetzelfde heeft meegemaakt, dan weet ik in ieder geval dat ik niet gek ben! bedankt alvast, groetjes wendy


Hoi wendy, Ik weet niet of je een hernia hebt?Als je ook een brandend gevoel hebt achter je bil met uitstraling naar een been is de kans groot.Dat dove gevoel in je teen kan een begin zijn?Ik zelf ben de hele tijd voor de gek gehouden door zowel huisarts als ook de assistente.Met als gevolg dat ik nu nog elke dag nageniet van het cauda syndroom wat ik heb als gevolg van een niet op tijd herkende hernia.Dus kijk daar mee uit he.Als je het niet vertrouwt blijf hameren,ze schrijven liever pillen voor als bv scan of fotos dat is nl goedkoper.Als je last van blijft houden of het word erger je niet laten afschepen. Ik wil niet dat mensen hetzelfde komt als mij,door grove nalatigheid. Vr grt jbs.

label.Geplaatst op 2006-08-01 17:23:59


Dit kan een henia zijn, maar ik heb zelf 4.1/2 jaar hiermee gelopen. Vijf maanden geleden en nog een onderzoek gehad in het academisch ziekenhuis in Rotterdam niets gevonden. Dit komt omdat ze gefocust waren op een hernia. Er worden dan een aantal testen gedaan en geconstateerd, U heb niets. Nu bleek dat ik een ingezakte ruggewerfel had, en waar de supstantie wat er tussen zat drukte tegen mijn zenuw achter mijn werfel. Als het echt pijn blijft doen niet opgeven, het heeft mij 4.1/2 jaar geduurd. Er is later toch een scan gemaakt, en nu ben ik geopereerd en geheel van de pijn af. Als het echt blijft hou vol jij voelt je eigen lichaam! Veel sterkte!

label.Geplaatst op 2006-08-17 19:04:54


Hallo, Die pijn in je rug duid niet op een hernia maar die pijn in je been wel hoor! Je schrijft dat je grote teen soms verdoofd is, dat wijst erop dat de zenuw die vertrekt in je rug (ischias) gekneld zit door waarschijnlijk die hernia die dan die typische pijn in het been geeft. Een hernia geeft wel geen rugpijn, dat zal waarschijnlijk een andere oorzaak hebben. Ik zou toch eens aandringen op een mri hoor!! Veel sterkte, Babbelutje

label.Geplaatst op 2006-08-26 23:38:50


Hallo, ik ben ook begonnen met dergelijke klachten..steeds werd ik weer naar huis gestuurd met de mededeling dat het gewoon een overbelasting van de rug was. Maar wel met pijn in mijn bil, been en heup. Ik kon ook niet meer op mijn rug liggen in bed. De dokter deed testjes, op tenen lopen, bukken enz. Heb je last van tintelingen...? Nee, dat had ik allemaal niet. Fysio gehad en zelfs die wisten geen raad meer met me. Het werd niets beter. Ik ben weer terug gegaan naar de dokter en ik stond erop dat ze me doorstuurde naar het ziekenhuis, dan maar een MRI-scan. Pas toen is duidelijk geworden dat ik een fikse hernia had, maar niet met alle symptomen die erbij horen. Uitzondering!!!! Nu ben ik vijf maanden en heel veel rust verder. Geen fysio gehad alleen heel veel rust en bewegen met mate. Ik ben onlangs weer begonnen met werken en het gaat goed. Met andere woorden..laat je niet van het kastje naar de muur sturen maar eis dat er wat gebeurd. succes

label.Geplaatst op 2006-11-05 19:31:32

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren