© 2024 solvo B.V.

Kan iemand mij helpen met deze vraag?

Geachte lezer, Ik heb eigenlijk een vraag aan een deskundige.Heb nu heel wat boeken bekeken over het zenuwstelsel maar ik kom er niet uit. Mijn vraag is als volgt:welke zenuwbaan of zenuwbesturing vanuit het ruggenmerg komt eerst,de zenuwen die het motoriek van de benen en voeten ect besturen of de zenuwen die de darm/blaas funties besturen???Volgens mij zit laatst genoemde helemaal onderin in het ruggenmerg.Wie kan mij hier meer info over geven,is belangrijk voor mijn zaak.En waar ik eventueel in welk boek iets over kan vinden.Alvast bedankt voor de moeite. Vr grt.


Hallo, In het boek Atlas of human anatomy van Frank H. Netter wordt het wel mooi en duidelijk uitgetekend. Omdat ik niet het verhaal hierarchter weet laat ik mij er niet verder over uit of het zich op hetzelfde niveau of lager in het ruggemerg bevind. Ik hoop dat ik je hiermee genoeg heb kunnen helpen.

label.Geplaatst op 2006-07-25 21:11:35

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren