© 2024 solvo B.V.

Lopen na epilepsie-aanval

Mijn man gaat na een epilepsie aanval aan de wandel. Hij is dan zo wankel als wat en wil altijd naar beneden en valt dus ook bijna van de trap af. Ik dring totaal niet tot hem door en luisteren doet hij dus niet. Hij is al een paar keer naar buiten geweest. De aanval komt altijd in zijn slaap. Ik vind het verschrikkelijk eng dat ie wil lopen maar hoe kan ik hem nou tegenhouden. De eerste keer wist ik niet wat het was en heb ik 112 gebeld nou toen had ik later dus het hele brandweerkorps in de slaapkamer want als je hem tegen gaat houden wordt ie aggressief. Als ik hem laat gaan dan komt het wel weer goed maar ik ben zo bang dat ie echt van die trap af valt.


Het lopen zou nog een deel van de aanval kunnen zijn. Plaats traphekjes (zoals voor kleine kinderen), sluit deuren eventueel af met een draai mechanisme (zodat er geen problemen ontstaan met brandveiligheid). U kunt altijd voor uw man gaan staan en hem zo beletten de trap af te lopen. U kunt informatie inwinnen op www.sein.nl.

label.Geplaatst op 2008-01-26 19:55:48

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren