© 2024 solvo B.V.

Loszittende ruggewervel

Mijn dochter moet binnenkort een een operatie ondergaan aan de 2e en 3e ruggewervel die los zitten. Er zijn 2 opties: via de buik met relatief veel risico\\\'s of via de de rug zelf en dan op die manier de wervels vast zetten. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons er (veel) over vertellen uit eigen ervaring, of v.p o.i.d die het ook goed weten.


In januari 2003 heb ik een rugoperatie ondergaan aan de onderste tussenwervelschijf via de buikzijde. Mij is dat erg goed bevallen. Het vervelendste en pijnlijkste was dat je bij hoesten of niezen veel druk op de buik hebt, maar met een kussen kun je dan tegendruk geven. En het is allemaal maar van korte duur. Wat betreft de risico\'s, voor zowel de buikzijde als de rugzijde zijn er risico\'s. Als je langs de buikzijde geopereerd wordt, dan moeten ze je organen (in de buik) opzij doen en dat kan een risico zijn. Via de rugzijde heb je ook zo de risico\'s, omdat je met de zenuwen in je rug te maken hebt. Beiden zijdes hebben mijn inziens hun risico, maar eigenlijk heeft elke operatie zo z\'n risico. Wat de beste methode is, zou ik niet durven te zeggen. Ik ken mensen die via de buik en/of via de rug zijn geopereerd en bij hun is het altijd goed gegaan. Ik hoop dat je dochter met groot succes geopereerd zal worden. Hebben de artsen geen duidelijkheid gegeven over wat de beste methode is?? Leggen ze de beslissing bij jullie om te kiezen langs welke zijde er geopereerd gaat worden??

label.Geplaatst op 2004-12-06 10:40:33

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren