© 2024 solvo B.V.

Lumbale kanaalstenose op jonge leeftijd?

Ik ben een vrouw van 39 jaar en heb rugklachten sinds mijn 25e, sinds ik op die leeftijd heftig door mijn rug ben gegaan. De lage rugpijn komt in periodes, maar de laatste tijd is het bijna constant. Een aantal maanden geleden ben ik zo erg door mijn rug gegaan dat ik een weeklang helemaal niks heb kunnen doen van de pijn. Volgens mijn huisarts kon het geen hernia zijn omdat de pijn niet onder mijn knien zat. Momenteel ben ik wel mobiel, maar heb een haast constante pijn in mijn rug, die via de billen uitstraalt naar de achterkant van mijn benen. Ook heb ik nu pijn in mijn liezen. Sinds een paar maanden heb ik ook wat urineverlies en een branderig en jeukerig gevoel in mijn schaamstreek. Bovendien heb ik regelmatig heftige krampen in mijn kuiten, maar dat had ik ook al vaak voordat mijn rugklachten begonnen. Op internet las ik dat deze klachten te maken kunnen hebben met lumbale kanaalstenose, maar ook dat dit voorkomt bij mensen van 60 jaar en ouder. Ik heb altijd zwaar werk gehad, en dat heb ik nu nog, hoewel ik mij door mijn klachten steeds vaker ziek moet melden, wat ik op zich al heel vervelend vindt. Bovendien is er vorig jaar bij mijn zus (50) erge botontkalking vastgesteld waarbij de artsen hebben geadviseerd om ook de andere familieleden er op te laten onderzoeken. De reden dat ik dit nog steeds niet heb gedaan, is omdat ik niet zo\'n dokterloper ben. Alles in aanmerking genomen lijken mijn klachten nog het meest te wijzen op lumbale kanaalstenose, maar ik ben dus volgens de criteria daar nog te jong voor. Wie herkent dit en kan mij helpen/advies geven? Alvast bedankt! J\'tje


Ik zou maar eens die botontkalking onderzoek gaan doen. Weet je gelijk zeker of dat het misschien kan zij of niet.

label.Geplaatst op 2006-09-06 14:02:07


ik heb al vanaf mijn 18de last van mijn rug en de arts (pijnpolie in Oosterhout) vertelde mij dat dit ook een aangeboren afwijking kan zijn. Na alle pijnbehandelingen die ik in verschillende ziekenhuizen gehad heb gaat hij nu ozon-herapie proberen. dat is het allerlaatste, maar staat nog wel in de kinderschoenen.

label.Geplaatst op 2007-06-02 13:55:51

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren