© 2024 solvo B.V.

Mag apotheek zomaar medicijnen wijzigen

Ik heb rls en gebruik al ruim 1,5 jaar adartrel en ging voor herhaling en toen kreeg ik in eens ropinirol mee, Dat deed zelfde zei de apotheek. Mogen ze dat zomaar doen. Zitten er geen gevaren aan. Hoe weet ik of nieuwe net zo goed zal bevallen. Groeten Hilma


Hallo Littleone,ja dat mogen ze inderdaad,sommige apotheken hebben een onderlinge afspraak met de zorgverzekerraars dat,als er dezelfde werkzame stof in tabeletten zitten,maar ze wel een stuk goedkoper zijn (dus ook voor jou)dat ze die dan automatisch geven. Wel ben ik het er niet mee eens dat alle "goedkopere" medicijnen net zo goed werken als de "duurdere" medicijnen,maar dat ligt niet aan de werkzame stof zegt de apotheek,dat ligt aan andere stoffen die ze bij de medicijnen stoppen? Maar als het medicijn dus gewoon goed werkt,waarom ook niet? Groetjes, Mia

label.Geplaatst op 2010-04-22 18:00:08

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren