© 2024 solvo B.V.

Meningioom met uitgaande vlies!!!

Hallo allemaal Ze hebben bij mij een meningioom ontdekt in mijn hersenen. Ik ben bestraald en het is nu 30 dagen geleden. Maar kun je je voorstellen... ik heb nu nog meer last dan tevoren. Mijn klachten waren: duizeligheid,een ijl gevoel in mijn hoofd, spanninghoofdpijn, een hevige druk in mijn hersenen, evenwichtsstoornissen. 15 jaar heb ik ermee rond gelopen. Van alle onderzoeken gedaan.ct-scan, evenwichtstoornissen, neus-keel-oor onderzoek, slaaponderzoek, oogonderzoek, ze hebben me zelfs bij een phychiater gestuurd...maar niemand die vond er iets speciaals.Ik moest ermee leren leven zeiden ze. Maar ik liet het er niet bij...ik ben 2 jaar geleden terug geweest..maar nu in leuven.Daar vonden ze na een MRI-scan dat er een gezwelletje was...maar niet verontrustend. Maar tevergeefs...mijn kwalen werden erger en erger, Zo erg..dat ik niet meer buiten durfde te komen. Ik ben weer teruggegaan en zei dat ik hier niet weg ging vooraleer ze iets gevonden hadden. En inderdaad... na veel overleg met collega\\\'s hebben de professoren uiteindelijk gezien dat er een meningioom was met uiteenlopend vlies en dit heel diep in mijn hersenen. Het kon toen niet snel genoeg gaan..ik moest dadelijk bestraald worden.Vrijdag consultatie en maandag begonnen ze er al aan.Dus je moet vragen hoe erg die meningioom was. Het is nu een maand geleden, en ik voel me nog niet beter, integendeel voor het moment veel slechter. Zijn het de nawerkingen van de bestraling? Of hebben die niets bereikt? Ik weet het niet hoor!! Is er ook iemand die dit meegemaakt heeft? En misschien erover wil praten. Ik kan bij niemand terecht want de mensen begrijpen dat niet...je bent niet ziek, en ze staan er niet bij stil dat er in je binnenste wel vanalles aan de hand is. Ik hoop dat ik misschien zelf iemand kan helpen om erover te praten.Je mag mij altijd mailen.


Hallo mijn naam is Andrea en ik heb een astrocytoom gehad...tumor van drie centimeter doorsnee.Ze hebben me geopereerd en het gaat stukken beter. Ze hebben niet alles van de tumor kunnen verwijderen. Ik heb een contactpersoon van cerebraal en kan die altijd bellen, zelfs mn familie als die vragen hebben. Het maakt niet uit wat voor vraag. Mensen met een hersenaandoening kun je vaak niks aan de buitenkant van zien dus is het voor de omgeving moeilijk te beoordelen. Ik raad je aan contact op te nemen met www.cerebraal.nl , die kunnen vast wel wat vragen beantwoorden voor je ! Sterkte verder. En je mag me altijd mailen. Chai@xs4all.nl Andrea.

label.Geplaatst op 2004-09-06 10:20:00


Ik had in 1999 een meningioom en ik herken de klachten. Na de bestraling voelde ik me héél ellendig, doodmoe, epilepsie, oorsuizen en had last van concentratiestoornissen. Nu, 6 jaar later, zijn er weliswaar nog steeds oorsuizingen en concentratiestoornissen (met name bij stress) maar het gaat heel veel beter. Ik heb heel veel baat gehad bij een behandeling in een holistisch medisch centrum (zowel lichamelijk als geestelijk).

label.Geplaatst op 2005-11-23 10:54:50

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren