© 2024 solvo B.V.

Migraine

Mijn ervaring is dat een van de belangrijkste boosdoeners voor migraine smaakversterker is. (Ook wel genaamd E 621, ve-tsin, ajinamoto, mononatriumglutamaat). Sinds ik goed op de ingrediëntenlijst van alle etenswaren let, heb ik veel minder aanvallen. Bij het type tweefasen-migraine wat ik heb, krijg in de eerste fase lichtflitsen, friemelende vigraatachtige patroontjes, zwarte vlekken of dergelijke te zien. Na ongeveer een half uur begint de tweede fase met hoofdpijn. Als ik aan het begin van de eerste fase een klein glaasje alcoholhoudende drank neem, ergens ontspannen ga liggen of zitten, dan komt de tweede fase niet meer!! Geen pijn en geen medicijnen nodig. Als het niet helemaal goed gelukt is, en er nog wel wat pijn komt, is het toch wel een stuk minder en dan is een paracetamolletje met een kopje koffie genoeg. Ik moet dus in de twee verschillende fasen geheel andere dingen doen. Als ik het verkeerd om zou doen (koffie in de eerste fase, alcohol in de 2e), wordt de aanval 3 keer zo erg. Is het bij medicatie ook zo dat men rekening houdt met die verschillen van de twee fasen, als men dit type van migraine heeft? Ik heb het niet meer nodig, en ik gun anderen dat ook. Probeer mijn methode ook maar eens als je ook deze tweefasenmigraine hebt. (o, ja, matig met koffie en alleen direct na een maaltijd, niet tussendoor)

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren