© 2024 solvo B.V.

Migraine HELP!

Al heel haar leven leidt mijn moeder aan zeer ernstige migraine anvallen die enkele dagen duren. Ze heeft werkelijk van alles geprobeerd in zowel medisch als alternatief circuit om de aanvallen te stoppen, te verminderen, dragelijker te maken. Tot nu met weinig resultaat, sterker, de aanvallen lijken eerder nog veelvuldiger en in ernstigere mate voor te komen. Ze is nu bijna 60 jaar en het inmiddels zo moe dat ze echt ten einde raad is. Wie o wie heeft er weet van nieuwe of (enigzins) succesvolle behandelwijze???? NB. Doordat de aanvallen gepaart gaan met het welbekende braken is haar maag inmiddels erg gevoelig voor oraal in te nemen medicatie. Graag raad! Alsvast bedankt! zaz


hoi, heeft je moeder last van allergieen? een meisje dat ik ken, dat krijgt migraine aanvallen als ze suiker eet. Ik weet niet of je moeder hier op getest is, of dat het mogelijk is. sterkte, groetjes sandra

label.Geplaatst op 2004-10-26 17:17:31


Er moet inderdaad goed gekeken worden naar wanneer de aanvallen optreden. Zo kunnen de uitlokkingsfactoren vermeden worden. Bij sommige is het chocola, bij anderen stress of fel licht. Hou een tijdje bij wanneer de aanvallen komen en wat er daarvoor gebeurd is. Vermoeidheid en dergelijke kunnen ook een uitlokkingsfactor zijn. Ook is het vaak zo dat een bril de klachten kan verhelpen, al is het maar een kleine afwaking, het kan migraine veroorzaken. Voor migraine zijn er ook zetpillen en injecties (imigran) verkrijgbaar als uw moeder een gevoelige maag heeft. Als er meer dan 3 aanvallen per maand zijn kan er overgegaan worden naar preventieve medicatie, zoals bijvoorbeeld propanalol. Zelf heb ik ook veel problemen ermee gehad, heb het nu een beetje onder controle. Veel succes!

label.Geplaatst op 2004-12-02 20:56:02


Ikzelf slik nu metoprolol (een betablokker) preventief. En als ik toch een aanval heb slik ik maxalt. Voor mij het wondermiddeltje. Binnen een uur is de aanval weg en alleen maar een beetje moe. Er bestaan ook hele eliminatiedieten voor het zoeken naar triggers en op peil houden van de hoeveelheid serotonine in het bloed. Bijvoorbeeld via http://www.migraineprevention.org Heb zelf nooit de moed gehad om zo'n dieet netjes te volgen, maar als je al echt alles geprobeerd hebt... misschien helpt het. Succes ermee! Loris

label.Geplaatst op 2005-01-14 17:01:44

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren