© 2024 solvo B.V.

Morfine

hallo, ik ben hetty en slik nu al een paar maanden morfine ben rugpatient ben al geopereerd in 1999 maar die pijn van toen heb ik alweer, ben nooit pijnvrij geweest maar deze pijn is weer hetzelfde, ik slik dus morfine 10mg retartableten maar al die maanden heeft het niet geholpen, en maar afwachten wanneer dan wel , nu was ik een weekend bij mijn vriendin en was de morfine vergeten, dan kan ik amper lopen van de pijn, de rug en r. been maar zij slikt ook morfine en van wanhoop heb ik die maar genomen, het zijn kleine groene tabletjes in een verpakking met 30 stuks alleen heeft zij het doosje weggegooid en wij weten niet hoe het heet maar ik wil ze zo graag slikken want dan heb ik een hele dag geen pijn en wat heerlijk is dat na 12 jaar, weet iemand welke pillen ik bedoel, dan kan ik het met de huisarts bespreken, groetjes hetty


Hallo,toevallig slik ik die kleine groene tabletje,s ook al sinds 2003 en idd die helpen de naam is MS CONTIN 15 mg heb ik,en ik heb ook dus last van mijn rug hernia operatie en nog veel meer chroniese pijnen.Ook kan je vragen of je daarnaast nog lyrica mag gebruiken dat is ook tegen zenuw pijnen en helpen goed,ik mag eerst 2 weken 1x daags en daarna 2x daags je word er een paar dagen suffig van.Heel veel sterkte RM

label.Geplaatst op 2010-10-14 17:44:24


Hoi Hetty, ik weet niet hoe die pillen heten, maar waarom vraag je geen morfinepleisters, dan hoef je maar 1 keer per week 1 pleister op te plakken en je hoeft geen pillenzooi meer in te nemen dat ook niet goed is voor je maag!! De pleisters werken perfect en je hebt negen van de 10 keer helemaal geen pijn meer. De naam van de pleister die ik heb is Butrans 5 microgram. Het kan zijn dat het voor jou genoeg is maar het kan ook zijn dat je een hoger dosering nodig hebt, dat moet je met je huisarts bespreken. groetjes Sylvia

label.Geplaatst op 2010-10-15 08:26:20


Ik heb ook morfine en dat is, oxynorm 10 mg het is een snel werkende, en 3 x per dag en dat heb ik ook voor mijn rug aan de linker kant op L 4 L 5 zit aan de linker kant bot op bot en aan de rechter kant daar zit een hernia en ook zeer weinig ruimte tussen als ik loop dan lijkt het net of ik op zant loop, maar dat is niet zo, maar ik heb ook regelmatig uit val van gevoel en dan zak ik als een pudding in elkaar, ik kan ook niet ge opereert worden om dat ik ook nog eens een brugada syndroom heb en dat is een ritme storing van het hart. Maar als ik wel geholpen word aan de rug door een operatie kan het verkeert af lopen maar mocht het goed gaan is het een lang en zware operatie met alle gevolgen van dien verlamt blijven en nog meer pijn aan de rug of wat ik net al zij verkeert af lopen, ik ben onder behandeling bij een pijn bestrijden afdeling in het twee stedenziekenhuis in tilburg wat daar zit ook de cardioloog van mij vandaar. Maar de neuroloog heeft ook gezegd als je geen probleem met het hart had dan is het ook link want je kan dan verlamt blijven en nog meer pijn het is niet altijd goed om aan je rug te helpen door een operatie denk daar eens over na, en ga eens naar een ziekenhuis een u.m.c of een a.m.c daar ben je wel op de hogeschool daar kijken ze je echt goed na en ook de onderzoeken zijn eventiefer als in een gewoon ziekenhuis. Gert-jan

label.Geplaatst op 2011-03-05 14:46:31

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren