© 2024 solvo B.V.

Mri-scan

Hallo Ik heb een MRI Scan gehad, en ik wil de dokter zei tegen mij dat er 2 witte stippen op zitten... op de foto. Hij had het over aderen.. Ik vroeg hem zijn dat TIAs.. nee zei mijn arts, TIAs zijn niet te zien op een MRI.. Verder was hij erg onduidelijk over wat de witte stippen waren. Ik heb niet verder gevraagd omdat ja... het is een vreselijke lieve arts, en hij doet echt alles om erger te voorkomen. Dus durfde ik niet verder te vragen. Weet iemand anders het?? Ik heb wel een bloeddruk verlagend medicijn erbij gehad. Vriendelijke groeten Emmy


Waarom zou die arts liegen? Witte stipjes kunnen inderdaad heel goed gewoon bloedvaten zijn, zeker als ze mooi rond zijn. Een tia is in een verre meerderheid van de gevallen inderdaad niet te zien op een mri. Wat dit betreft moet je ook vertrouwen op je arts. Neem maar van mij aan, dat als er iets afwijkends te zien is, dat daar echt wel verder onderzoek naar wordt gedaan. Dus dit zullen echt wel bloedvaten zijn.

label.Geplaatst op 2004-08-15 19:47:46


Hallo.. o, ik suggereer niet dat mijn arts liegt, totaal niet. Het is een geweldige neuroloog! Echt een mens met gevoel... misschien hou hij iets niet zeggen, om mij niet ongerust te maken. Hij zei.. Er zitten witte stippen op de foto en die kunnen' te maken hebben dat je een tia hebt gehad.. Hij liet de fotos zien... vertelde hoe de halsslagaderen liepen... nam toen mijn bloeddruk op.. en ik vroeg hem..Dokter is dat dan te zien dat ik tias heb gehad.. Nee, zei de dokter, dat is niet te zien op de MRI.. Ik heb niet verder gevraagd.. Maar toen ik thuis kwam.. vroeg ik mezelf af.. Wat zijn dan die witte vlekjes? Groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2004-08-15 20:58:49


Ik vind dat een arts duidelijk moet zijn. Als er iets te zien was had hij het moeten zeggen wat het was, want dat is zijn plicht. Nu loop jij met een vervelend gevoel verder. Vraag gewwon opnieuw wat het is, omdat jij er recht op heb om te weten wat het is

label.Geplaatst op 2005-04-08 13:47:18


Beste Co, Wil even reageren op het antwoord wat je hebt gegeven. Persoonlijk vind ik het prettig dat je op sommige vragen reageerd. Maar krijg soms het gevoel, dat jij aan de andere kant van de tafel zit (van de patient), dat je soms te heftig reageerd, zoals in dit geval. Ze vraagt iets.... en dan reageer jij zo. Mensen die wat mankeren regeren nu eenmaal anders dan gezonde mensen, en zijn opzoek naar antwoorden. Ook kan niet iedereen het even goed uitleggen wat ze denken en voelen. Nog bedankt voor je reactie op de Ibaril, het is geen plekje meer, het is van mijn schouder tot de elleboog. Ben naar Kos geweest en er wordt altijd gezegd de zee is een goed middel tegen eczeem, maar helaas in mijn geval niet. Jij bent arts en verliest soms je geduld, maar geef de patient niet het gevoel dom te zijn. gr.

label.Geplaatst op 2004-09-03 17:51:02

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren