© 2024 solvo B.V.

MRI-scan

Hallo, Ik moet morgen een MRI-scan laten maken, waarvoor ik nogal bang ben. Dat was ik overigens niet, maar als de assistente van de neuroloog tegen mij zegt (ik doe het nooit meer), dan weet ik ook niet meer wat ik ervan moet verwachten. Opgesloten in kleine ruimtes of liften vind ik ook niet fijn. Nu mag ik wel 1,5 uur eerder aanwezig zijn en krijg een tablet waar je rustig van wordt, weet overigens niet welk medicijn dit is. Mijn vriend gaat mee omdat ik doordat medicijn niet terug naar huis mag rijden. Zijn er mensen die mij toch gerust kunnen stellen ?? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, MLA


Hi, Ik heb ook een MRI scan gehad maar het stelt niks voor hoor. Je moet heel stil blijven liggen en dat kan je in geval van pijn als vervelend ervaren. Ik begrijp niet wat die assistente bedoelt met ik doe het nooit meer. Als het nodig is kruip ik er zo weer in hoor. Dat je bang bent voor kleine ruimtes kan een vervelend effect hebben maar er kan je niks gebeuren hoor. Ik weet niet of jij vloeistof ingespoten krijgt maar ik had dat niet dus daar kan verschil in zitten. Maar omdat ik daar geen ervaring mee heb kan ik daar geen oordeel over vellen. Probeer je niet te druk te maken, het is voorbij voor je er erg in hebt....succes. Groetjes Snopie

label.Geplaatst op 2006-03-14 13:44:31


Beste Mia, Een MRI-scan is een apparaat waarbij met behulp van magnetisme de weke delen in het lichaam worden onderzocht. Dit kan gebeuren met of zonder contrast (dit is een stof dat wordt ingespoten in een ader om bepaalde delen beter in beeld te krijgen, bijvoorbeeld een gezwel. Andere delen reageren niet op deze stof en na verloop van tijd verlaat het op normale wijze het lichaam (urine e.d.). Vaak is het raadzaam van welke assistent(e) dan ook om haar mond te houden waar andere mensen bij zijn: wellicht ging het niet eens over jou maar over een andere patiënt. Toch kan dit nare gevolgen hebben, zoals angst. Ik weet niet wat er bij jou onderzocht gaat worden, maar ik raad je aan zo comfortabel mogelijk te gaan liggen, rustig te blijven en zonodig antwoord te geven op alle vragen. Ik kan dus alleen maar zeggen: sterkte.

label.Geplaatst op 2006-03-14 13:57:39


Hallo, Bedankt voor jullie reacties. Er wordt gekeken of ik een nekhernia heb, vanaf week 1 dit jaar heb ik klachten die niet overgaan, met fysio, medicijnen, enz... Heb ook een EMG gehad vorige week, maar was verder goed. Ik vind het echt angstig allemaal, heb dus schouderklachten en brandende pijn onder mijn schouder (links) sinds vorige ook hoofdpijn erbij gekregen, soms pijn in mijn linker heup en nu ook wat pijn aan der rechterkant van mijn nek/schouder. Dus erg depri wordt je ervan ik weet het niet meer. Thanks allemaal. Gr Mla

label.Geplaatst op 2006-03-14 14:11:52


hi ik heb ook mri gehad,plus spuitje(contrastvloeistof} kan best begrijpen dat je bang bent,maar voor dat je er in gaat ogen sluiten,muziek krijg je op.gewoon van te voren ontspannen heen gaan.dat spuitje voel je maar even.die vloeistof kan geen kwaad.is om verklevingen beter te zien. veel sterkte.

label.Geplaatst op 2006-03-14 19:33:54


Hoi Grill, Bedankt voor je positieve reactie. Ik zie er nog wel tegen op, maar laat het maar gewoon over me heen komen. Ik laat morgen nog wel weten hoe het is gegaan. Groetjes, Mla

label.Geplaatst op 2006-03-14 20:56:24


Hoi MLA, Met een MRI kunnen ze dwars- en lengtedoorsneden maken. Ik heb dit nu twee keer meegemaakt en von het absoluut niet vervelend. Als je ligt hoor je wel een soort kloppend geluid maar doordat ik mijn favoriete CD meegenomen had heb ik hier geen last van gehad. Je moet stil blijven liggen dus ga niet bewegen op de muziek. Dus.... maak je geen zorgen! Gr. Kristl

label.Geplaatst op 2006-03-14 23:36:08


Hallo Kristi, Bedankt voor je reactie. Een hele geruststelling. Angst is al iets minder. Morgen laat ik wel weten hoe het was. Dank je. Groetjes, MLA

label.Geplaatst op 2006-03-15 00:01:31


Hallo, Nou ik heb vandaag de mri scan ondergaan en het is echt reuze meegevallen, zou het zo weer doen idd geen probleem. Ik heb 1,5 uur vtv wel een tabletje gehad, maar daar ben 7 uur later nog slaperig van, maar goed het heeft ontzettend goed geholpen, dus voor degene die nog moeten geen probleem. Groetjes, MLA

label.Geplaatst op 2006-03-15 21:20:34


Nou vandaag dus de uitslag gekregen van de MRI scan en alles was goed, mooi nieuws dus. Maar ja na 12 weken heb ik nog steeds dezelfde klachten, dus ga vrijdag maar weer terug naar dokter. Je wordt er wel moedeloos van, iedere dag na het eten moet ik eerst een 1 tot 2 uur bijkomen. Ik heb 31 jaar dat is toch niet normaal, ik heb een brandend gevoel onder mijn schouder wat uitloopt tot pijn en een raar gevoel in mijn linker arm en ook wel naar mijn linker been, heeft iemand misschien nog een andere optie wat het zou kunnen zijn. Het is dus geen hernia, en ik heb ook een spieronderzoek en zenuwonderzoek gehad en dat was ook goed. Ik denk nu zelf of rsi (ik doe 20 p/w computer werk) of een ontsteking. Mijn fysiotherapeute heeft ook al eens aangegeven om misschien een nekkraag te dragen om alles eens wat rust te gunnen, of misschien een braze..... Echt als iemand tips voor me heeft heel graag. Alvast bedankt Groetjes, Mascha

label.Geplaatst op 2006-03-22 21:55:54


Fijn dat de MRI meeviel, jammer dat je nu nog niet weet wat het is. Misschien wel wat gerustgesteld omdat het w.s niets ernstigs is. Ook spanningen kunnen pijnklachten in nek schouders etc veroorzaken of overbelasting. Is je houding goed? Loop/zit je rechtop? Probeer eens of een kersenpitkussen helpt, koop er een in U-vorm. Drie minuten op 600 in magnetron, kalmeert en verzacht. Wens je veel sterkte, vrgr. Kristl

label.Geplaatst op 2006-03-22 23:07:53


Fijn dat de MRI meeviel, jammer dat je nu nog niet weet wat het is. Misschien wel wat gerustgesteld omdat het w.s niets ernstigs is. Ook spanningen kunnen pijnklachten in nek schouders etc veroorzaken of overbelasting. Is je houding goed? Loop/zit je rechtop? Probeer eens of een kersenpitkussen helpt, koop er een in U-vorm. Drie minuten op 600 in magnetron, kalmeert en verzacht. Wens je veel sterkte, vrgr. Kristl

label.Geplaatst op 2006-03-22 23:08:13


ik heb ook n mri -scan gehad ben ook bang in kleine ruimte s kreeg vantevoren een medicijn je kan ook muziek luisteren ,hoewel ik niet makkelijk in slaap kan komen ,heb ik alleen geslapen en geluisterd naar muziek ,je kan zelf ook n c.d meenemen. als je gewoon zegt ik ben bang voor kleine ruimte s krijg je medicatie ,ik vond het niet meer eng ! en zou het zo nogig voor mijn gezondheid weer doen . ik begrijp eerlijk gezegd niet wat zo n assistente hier mee bedoeld ,ik dacht dat zij er waren om je gerust te stellen ?

label.Geplaatst op 2006-03-24 15:18:18


Hoi, Het is vervelend om een MRI-scan te ondergaan, dat kan ik me goed voorstellen. Je mag je eigen muziek meenemen en door een spiegeltje kan je volgen wat er gebeurd. Ook kan je tijdens het onderzoek met de arts of verpleegkundige communiceren, ik hoop dat het je wat gerust stelt. het medicijn dat je krijgt is waarschijnlijk een oxazepam of temazepam, dit heeft alleen maar een rustgevend effect op je, misschien val je er door in slaap, maar meestal is dit niet het geval. Sterkte! Groetjes Martine

label.Geplaatst op 2006-03-25 12:06:06


Ben zelf vrij recent weer voor een MRI geweest ( ook van de nek ) en heb zelf claustrofobie, maar als je je ogen dichtdoet en houdt en je krijgt een koptelefoon op met muziek is het voorbij voor je het weet, dus sommige mensen kunnen nogal overdrijven, ik raad je echter wel aan je ogen dicht te doen voor je de buis ingaat en ze dicht te houden zodat je niet ziet hoe groot de afstand is tot de buis en jezelf, ik ben zelf nogal flink dus er is voor mij nooit veel ruimte over maar het valt echt waar ontzettende mee !!!!! En als je voor je nek gaat, ga je niet eens zo gek ver de buis in.

label.Geplaatst op 2006-03-25 19:02:51


Hallo Allemaal, Wat veel berichten joh, ben er heel erg blij mee. Ik heb in het ziekenhuis het middel ceresta gekregen en dat werkt echt prima, ben tijdens het maken van de scan in slaap gevallen. Inmiddels heb ik de uitslag welke perfect inorde is. Nu ben ik ook weer terug gegaan naar de huisarts op advies van de neuroloog, maar de huisarts heeft me nu doorgestuurd naar cezar therapie. Krijg dus oefeningen voor de houding, dit heb ik naar mijn mening ook bij de fisyotherapie gehad dus ik denk niet dat het zal herlpen, ik word er echt moedeloos van. Heeft iemand nog andere tips voor me. Alvast bedankt, Groetjes, Mla

label.Geplaatst op 2006-03-27 12:01:07

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren