© 2024 solvo B.V.

Niet te stellen diagnose !!!

SPOED ivm niet te stellen diagnose. De situatie is als volgt: In juli is onze moeder (82 jaar) bij de huisarts geweest ter controle. Op dat tijdstip waren er geen bijzonderheden. De dag na het bezoek aan de huisarts heeft ze waarschijnlijk een herseninfarct gehad(niet direct aantoonbaar) en heeft 8 weken in het ziekenhuis gelegen. Op 17 juli is onze moeder opgenomen in het ziekenhuis. Na een dag of 3 was ze weer redelijk opgeknapt. En de dagen daarna was ze weer erg vrolijk en was het zonnetje van op de afdeling van het ziekenhuis. Na ongeveer 2 weken heeft de neuroloog besloten om onze moeder EXELON te geven en vanaf dat tijdstip zagen we haar sterk achteruit gaan. Ze werd erg verdrietig, moest veel huilen en keerde zich steeds meer in zich zelf en werd steeds moeilijker aanspreekbaar. Op ons verzoek is de neuroloog toen gestopt(met enige tegenzin) met EXELON. We zagen onze moeder weer langzaam opknappen. Afgesproken met de neuroloog was dat er voorlopig geen nieuwe medicijnen gegeven zouden worden, hij vond dat je bij ouderen niet zo maar ineens weer met iets anders moest beginnen. Op een nacht, 16 augustus was volgens de verpleging mijn moeder in de war en wilde het bed uit. Ze is in haar huis altijd vroeg op gestaan, dat is haar gewoonte. Door het al zo lang liggen in het ziekenhuis kan ik begrijpen dat het moeilijk is om een goed dag/nachtritme te hebben. Men heeft toen besloten om haar HALDOL te geven. En weer zagen we onze moeder heel sterk reageren op dit medicijn en werd steeds stiller en teruggetrokken. Woensdag 27 augustus hebben we een telefonisch overleg gehad met de neuroloog. De geriater was geweest en stelde voor om te stoppen met HALDOL. De neuroloog was het hier niet echt mee eens maar wij hebben aangedrongen dat we een geruime tijd, zeker 1 week, tot nader overleg de HALDOL stoppen. Voor de avond kreeg ze weer een medicijn om te slapen TEMAZEPAM. Volgens ons niet nodig want ze sliep al de hele dag door. 1 september is een EEG van de hersenen gemaakt, heb betreffende persoon laten weten dat onze moeder sterk onder invloed van medicijnen was. Zonder overleg met ons(was wel de afspraak) heeft de neuroloog om 18.50 uur een hoge dosis diphantoine(800mg)gegeven i.v.m. mogelijke epileptische aanval. De neurologen kunnen geen diagnose stellen en zijn nu uitbehandeld. Op vrijdag 12 september is ze per ambulance naar een verpleeghuis gebracht. Stand van zaken is nu het volgende: 1 onze moeder reageert bijna niet meer en is niet aanspreekbaar 2 heeft op dit moment koorts 3 eet en drinkt al dagen niet meer en heeft vorige week een maagsonde gekregen 4 krijgt geen therapie 5 kan zo goed als niet meer slikken 6 is oververmoeid, heeft geen kracht om te praten en heeft de hele dag/nacht haar ogen dicht 7 heeft 9-9-2008 een injectie voor bloedverdunning gekregen(was tijdelijk stop gezet ivm plaatsing PEG-sonde) omdat ze langere tijd ongeveer 25 seconden niet ademde(apneu?) Neuroloog geeft toe eigenlijk niet te weten wat er aan de hand is en heeft dan ook de geriater ingeschakeld. Ons idee is dat onze moeder door een veel te grote hoeveelheid aan medicijnen helemaal is ingezakt en bijna niet meer reageert. Onze mening is dat ze erg gevoelig is voor al deze stoffen en dat het haar meer kwaad dan goed doet. Ze is erg gevoelig voor medicijnen(onze ervaring) en reeds meerdere malen aan diverse personen doorgegeven staat genoteerd. Bij het door het verplegend personeel omdraaien van moeder in bed heeft ze soms haar ogen open en denken wij een blik van herkenning te zien. Nu ligt ze sinds vrijdag in een verpleegtehuis, heeft regelatig koorts, lijkt pijn in de nek te hebben en trekt met haar schouder(in bed) en haar toestand is zeer zorgelijk. Het medisch dossier heb ik nog niet beschikbaar maar kunt u aan de hand van het bovenstaande uw mening geven over bovenstaande casus en hebt u een remedie om haar uit deze zeer diepe slaap te halen zodat we een behandelplan kunnen opstellen? Kunt u s.v.p. snel reageren i.v.m. de slechte toestand van mijn moeder?


Krijgt ze nu nog steeds medicijnen en zo ja welke? Als ze sinds 12 sept al geen medicatie meer gebruikt dan denk ik nl niet dat het daaraan ligt... Waarom anders geen second opinion in een ander ziekenhuis?

label.Geplaatst op 2008-09-20 10:03:32


Hoe is het nu met uw moeder??? Ik vind het zeer vreemd dat de neuroloog medicijnen geeft zonder dat u daar iets van weet. Als ik u was, zou ik dit niet accepteren, ouderen zijn so wie so al veel vatbaarder voor de bijwerkingen dan de gemiddelde mens, je moet ouderen niet zo maar volstoppen met dedicatie, vooral als ze daar vroeger al niet tegen konden. Bij mij reageren bepaalde medicijnen ook heel vreemd, zowel de huisarts als ik besluiten dan om ogenblikkelijk te stoppen met de medicatie waar ik niet tegen kan. U hebt de geriater min of meer op uw hand zie ik, waarom bespreek u niet met haar of hem wat het vervolgplan is. U wilt toch niet dat uw moeder aan de medicijnen ten onder gaat? De neuroloog zal nooit toegeven dat dit kwam door de medicatie, flauw volk is dit, ik heb ook met een neuroloog te maken gehad, die verschrikkelijk loog, eerst vertelde hij heel wat anders om vervolgens precies het tegendeel te vertellen, omdat dat beter paste in zijn straatje. Ga snel naar iemand anders en laat u niet langer beinvloeden door deze man die nergens weet van heeft. Sterkte.

label.Geplaatst op 2008-10-05 16:09:10

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren