© 2024 solvo B.V.

Oogmigraine????

Hallo. Wie kan me meer vertellen over oogmigraine. Ben er nu achter hoe het heet. Ik heb er nooit hoofdpijn bij. Ik zie dan flikkerende lichtvlekjes gedurende ongeveer een half uur waarna ze weer verdwijnen. Ik kan dan amper nog de letters in een boek lezen en een gedeelte van mijn gezichtsveld is dan gewoon weg. Ik kan werkelijk nergens info vinden. Is dit hetzelfde als migraine? En waardoor komt het eigenlijk?


Ik had dezelfde klachten en de huisarts noemde dit dus oculaire migraine.Het is alweer een paar jaar geleden dat ik er voor het laatst last van had.Vaak door spanning veroorzaakt,net als gewone migraine een uiting van spanning kan zijn.Nu heb ik het nooit meer en volgens de huisarts kan het ook geen kwaad verder.Ik had daarna nooit hoofdpijn,maar vaak begint een migraine aanval op deze manier.Misschien kun je meer vinden op een site over migraine of bij hoofdpijn.nl Of vraag het aan je huisarts.Als je bij google zoekt onder migraine vind je er wel wat van.Daar worden dit soort symptomen genoemd voorafgaand aan een migraineaanval.www.Jansen-Cilag.nl

label.Geplaatst op 2006-05-11 23:18:11


Ik heb een beetje info gevonden. Het schijnt dat de bloedvaatjes in een bepaald gebied in de hersenen zich even vernauwen waardoor hier minder zuurstof komt en je dus die flikkerende lichtjes gaat zien. Na een half uur is het meestal over, maar dan voel ik me nog wat suf.

label.Geplaatst op 2006-05-13 16:53:41

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren