© 2024 solvo B.V.

Oorzaak Migraine/Clusterhoofdpijn in de darmen?

Zo lang als ik het me kan herinneren heb ik last van Custerhoofdpijnen. Bij mij is de meest duidelijke trigger die een aanval ontlokt, het gebruik van alcohol de dag/avond ervoor. En dan gaat het niet om enorme hoeveelheden, maar na een paar glazen ben ik al het bokkie. In de loop van de dag ontwikkeld zich dan in meer of mindere mate een clusterhoofdpijn. Nu kun je natuurlijk zeggen dat je moet stoppen met het gebruik van alcohol, maar dat vind ik geen optie. Ik vind het gewoon te gezellig om te moeten missen en ik heb de hoofdpijn altijd maar voor lief genomen. Als het te erg werd nam ik altijd een triptaan die zijn werk altijd heel goed heeft gedaan. Het nadeel daarvan vind ik echter dat je er heel erg moe/suf van wordt en het ook erg duur is. Het beste zou dus iets te hebben/doen om een aanval te voorkomen en toch alcohol te kunnen nuttigen. Een tijd geleden maakte ik me klaar om een avond te gaan stappen met wat vrienden. Ik had op dat moment een beetje last van diarree. Aangezien ik geen zin had om mijn avondje uit op te geven nam ik een pilletje Loperamide. Afijn, leuke avond gehad, gezelligheid en genoeg gedronken. De volgende dag wakker, klaar om de clusterhoofdpijn te ondergaan. Tot mijn grote verbazing (en vreugde) bleef de hoofdpijn in zijn geheel weg die dag. Niks geen last! Ik had dus al snel de verbinding gemaakt tussen het gebruik van de Loperamide en het wegblijven van de clusterhoofdpijn. Dat was tenslotte het enige wat ik anders had gedaan. Sinds die tijd heb ik nog een paar van deze experimenten gedaan en lijkt erop dat het werkt. Geen last meer gehad van clusterhoofdpijn na het drinken van alcohol. Nu heeft mijn moeder haar hele leven last gehad van Migraine. Door haar gezondheids situatie moet zij inmiddels bloeddruk verlagende middelen nemen. Nu blijkt dat de migraine als sneeuw voor de zon is verdwenen. Nu heb ik na wat zoeken op internet gelezen dat dit een bekende bijwerking is. Na wat verder zoeken is ook een bekende bijwerking van bloeddrukverlagers dat dit invloed heeft op de werking van de darmen. Ik wil wel even aangeven dat ik niet medisch onderlegd ben, dus bewijzen heb ik verder niet, maar mijn boerenverstand zegt me dat er hier wellicht een verband is. Ik wil het forum dan ook vragen hoe mensen en wellicht neurologen hierover denken. Ik heb namelijk op internet niks kunnen vinden over onderzoek naar medicijnen ter voorkoming van migraine/clusterhoofdpijn die zich richten op de werking van de darmen. Met vriendelijke groet, Ronald


Hoy Ronald,hoofdpijn ontstaat meestal door verhoogde druk in bepaalde bloedvaten in en uitwendig op het hoofd.Zelf heb ik meestal de hoofdpijn weg kunnen krijgen door op bepaalde plaatsen de bloedader dicht te drukken. Of je de goede ader had kon je voelen, doordat de pijn weg ging en niet terug kwam. Wat betreft de invloed op de darmen van het bloeddrukmedicijn, lees de bijsluiter van het bloeddrukmedicijn, daar staan de bijwerkingen in vermeld. Succes, Jan.

label.Geplaatst op 2010-02-28 03:48:13

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren