© 2024 solvo B.V.

Plotselinge aanhoudende halfzijdige gevoelsstoornis

Zaterdag 16-01 werd ik wakker en de hele linkerkant van mijn lichaam voelde aan gelijk een uitwerkende verdoving van de tandarts. Van mijn kruin tot mijn tenen, een tintelend gevoel en bijna gevoelloos. Heel bizar ... alsof mijn linkerkant niet meer bij mij hoorde. Nu, maandag 18-01, is het grotendeels weggetrokken, alleen in mijn linker onderam -en hand is het nog steeds aanwezig. De rest van de linkerkant is weer bijna helemaal terug. Kortgeleden heb ik een MRI van mijn hoofd gehad vanwege zware hoofdpijnen. A.s. vrijdag hoor ik hiervan de uitslag. Maar ondertussen maak ik me wel behoorlijk zorgen over wat er nu weer aan de hand zou kunnen zijn. Het valt me op dat er tegenwoordig steeds meer TIA\'s en CVA\'s lijken te zijn. Iemand een idee?


L.S., Mijn vrouw (67) heeft vorig jaar hetzelfde meegemaakt en heeft sinds die tijd over haar gehele linkerzijde geen warmte gevoel meer. Zij heeft diverse MRI en CT scans gehad maar iedere arts die haar behandelde had weer een afwijkende mening. De een had het over een kleine TIA of CVA waar een andere arts daar verschillend over dacht, maar een oplossing is er helaas nog niet gevonden. U bent gelukkig dat het grootste deel weer terug is maar mijn vrouw is hier best ongelukkig mee omdat ze ook in bed links geen warmtegevoel meer heeft. Mocht er een oplossing voor zijn dan hopen wij dit te kunnen / mogen delen. Met vriendelijke groet Piet van 't Zelfde Leeuwstraat 100 3318 VG DORDRECHT Telefoon : 078 - 651 01 09 GSM : 06 - 51 206 422

label.Geplaatst op 2010-02-25 19:41:09


Hoy Hilver, blijkbaar, gezien jouw hoofdpijnen heb je last van de bloeddruk in de rechter hersenkwab.Dit geeft een raar gevoel. Hierdoor raakt de doorvoer van electrische signalen naar de linkerkant van jouw lichaam verstoord. Besturingszenuwen en gevoelszenuwen kunnen op die manier ontregeld raken. Uit een verslag van iemand anders op forum kwam te voorschijn, dat een bloedverdunner de hoofdpijn had verholpen. Je zou een kuur van een week of een maand een bloedverdunner kunnen proberen, om te zien, of het je kan helpen. Overleg dit met je huisarts. Veel succes, Jan.

label.Geplaatst op 2010-02-28 04:36:27


Hallo weer, Toen ik voor de uitslag van de MRI ivm hoofdpijn kwam werd mij verteld dat ik ook een hersencyste had ter grootte van een kersenpit. Deze heeft zich waarschijnlijk met vloeistof gevuld en toen tegen het gevoelscentrum (somatosensorisch) aangedrukt wat de klachten heeft veroorzaakt. Nogmaals een scan met contrastvloeistof om te kijken hoe de bloedvaten eruit zagen, geen probleem, dus de diagnose blijft hetzelfde. Tot op heden (14-03) zijn mijn linkerhand, elleboog en onderkant van linkervoet nog steeds gevoelloos, revalidatie vindt de neur. de enige optie. Wat de hoofdpijn betreft ... clusterhoofdpijn! Slik daar nu 2x pd 25mg Verapamil voor. Ik heb nog wel last, maar het is nu te dragen.

label.Geplaatst op 2010-03-14 23:09:42

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren