© 2024 solvo B.V.

Polyneuropathie geen oorzaak gevonden

Door middel van EMG is vastgesteld dat mijn gevoelszenuwen niet goed functioneren. Ik heb last van prikkende voeten, handen en ook soms in lichte mate op m\'n hoofd. Verder heb ik wel goed gevoel in mijn voeten en handen en m\'n spieren functioneren ook goed alhoewel ik wel vaker last heb van stijve spieren, vooral in mijn handen. Uit bloed en urine onderzoek is niets uitgekomen. De neuroloog wil het een half jaar aankijken hoe het ziektebeeld verloopt, het is echter al anderhalf jaar geleden begonnen en wordt steeds erger, als ik in beweging ben heb ik geen last het begint vooral als ik ga liggen. Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen of er nog andere mogelijkheden zijn om te voorkomen dat dit erger wordt. Ik heb niet zo\'n zin om een half jaar te gaan zitten wachten op wat komen gaat. Ik heb ook een site gevonden van dokter Aanen die ook met alternatieve methoden werkt, heeft iemand hier ervaring mee ? graag kom ik in contact met mensen die ditzelfde probleem hebben. groetjes, Ingrid


Hallo IVR je beeld is mij heel bekend. Lees mijn verhaal bij tjeerdske en tjeerdske 1. Er is niets aan te doen is mij verteld maar heb er dagelijks last van,niets helpt. Jaren geleden heb ik een fysiotherapeut gesproken die mij vertelde dat een beschadigde zenuw per dag 1 mm aangroeid, bij mij was dat 6 jaat geleden. Hoeveel zenuwen er beschadigd zijn weet ik niet maar ook het omhulsel van de zenuw is kapot, moet bij mij alles genezen, vreemd gezegd maar dat maak ik niet meer mee, zoveel jaar zou dat duren. Ik ben mij nu aan het orienteren op de aanschaf v an een infrarood cabine, heb gehoord dat deze de pijn kan verzachten, beter worden doe ik nooit. wil je verder mailen kan dat. succes groeten Jannie

label.Geplaatst op 2008-04-11 08:09:38


Hallo IVR, ben je al eens geprikt op VitB 12 en foliumzuur. Ga eens naar deze site staat veel over zoal wat jij beschrijft. http://www.stichtingb12tekort.nl/ http://home.hetnet.nl/~HINDRIKDEJONG/index.html

label.Geplaatst op 2008-04-11 08:51:19


Het idee dat ik nooit meer van deze prikkelingen afkom vind ik erg vervelend maar mijn grootste angst is dat ik strakt misschien ook geen gevoel of kracht meer heb. Heb jij daar ook last van? Tot nu toe is het gevoel in mijn handen en voeten nog prima in orde en ook merk ik niets van krachtvermindering, wel heb ik als ik geport heb langer en sneller last van spierpijn en voelen de spieren boven op mijn handen stijf aan. Ik heb gezocht naar jouw verhaal maar kon dat niet vinden. Ik heb op het internet zelf iets gevonden bij www.preventiefmedichcentrum.nl, neuroloog dr. Aanen. Ik heb een e-mail gestuurd en hij zij dat hij meer mogelijkheden had om onderzoek te doen naar de oorzaak en dat hij ook de zenuwen kon behandelen. De vereniging van spierziekte heeft mij aangeraden om eerst een second opinie aan te vragen in een academisch ziekenhuis, ik denk dat ik dat eerst doe en dat ik als ik daar niet verder kan ik naar dr. Aanen ga. Het is het proberen waard. Ik wil wel graag met je mailen maar hoe kom ik aan je e-mail adres ? groetjes Ingrid

label.Geplaatst op 2008-04-12 11:49:41


bedankt voor je reactie. Volgens de dokter was het vitamine B12 en foliumzuur goed. Vitamini B6 was echter erg hoog, bij een tweede keer was het wel hoog maar net onder de grens. Van teveel vitamine B6 kan je ook deze klachten krijgen maar dat komt eigenlijk alleen voor bij mensen die teveel voedingssupplementen slikken en dat doe ik niet. Ik heb alleen een tijdje 1 x per dat een mulitvitamie geslikt. De meeste mensen hebben een tekort aan B6 en krijgen daardoor allerlij klachten. Hoe ik aan zo'n hoge waarde kom weet ik niet. groetjes ingrid

label.Geplaatst op 2008-04-12 11:56:06


Vaak is polyneuropathie een reactie op een andere aandoening, of door antistoffen veroorzaakt tegen een of ander virus. Zo kan men als men ooit herpes zoster (gordelroos) heeft gehad er jaren later een polyneuropathie van hebben. Het virus herpes zoster gaat nooit weg uit je lichaam maar blijft latent aanwezig (is dan niet actief). Ook diabetes heeft neuropathie tot gevolg.

label.Geplaatst op 2008-07-24 23:05:59


Ik reageer op het bericht van IVR van 2008-04-09. Ik heb precies de zelfde klachten, al sinds 2 jaar. Wat me bijzonder opvalt is de verheviging van de klachten 's nachts. Dat ben ik nog nergens tegen gekomen. Ik ben thans voor nader onderzoek ( nog geen uitslagen) bij de neuroloog. Wat zijn jouw ervaringen?

label.Geplaatst op 2009-01-11 15:13:39

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren