© 2024 solvo B.V.

Rare klacht

Ik heb een rare klacht, denk ik! Ik heb sinds ongeveer een jaar of één a twee (moeilijk te achterhalen) last van een soort tintelingen/prikkels tijdens het uitgaan. Wanneer ik in een discotheek ben of een bar dancing bv, en ik ga dansen, heb ik vaak het gevoel, alsof er waterdruppeltjes op mijn bovenbenen vallen, een soort tintelingetjes. Maar waneer ik dan kijk/keek, bleek mijn broek helemaal niet nat. Later kreeg ik ook last van dit \'druppelgevoel\' in mijn armen en soms gezicht. Het rare is, dat ik best een fanatiek persoon ben, ik doe hardlopen, zwemmen en alles op de fiets enzo. Ik heb er in het dagelijks leven geen last van. Ook wanneer ik thuis dans, of op bijv een \'ander\' feest (niet in disco oid) dan heb ik nergens last van. Het lijkt alleen voor te komen in de combinatie van bewegen (dansen) en het aanwezig zijn in een discotheek. (ik gebruik geen alchol of drugs oid!!) Laatst gingen we uit en had ik het weer, echter had ik er geen last van in de gewone barretjes, maar wel in de trance zaal. Ik vind het een beetje een rare klacht en heb geen idé wat het zou kunnen zijn. Hopelijk weet iemand hier iets? (geen idee of neurologie de goede plek is voor dit bericht)


Wat is een trance-zaal? Die tintelingen, voelt dat als een slapende arm of been, ofwel als er te weinig bloed in een lichaamsdeel komt of een zenuw wordt afgekneld? Het lijkt wel een soort epileptische aanval. Sommige mensen hebben daar last van bij het kijken naar snelle lichteffecten. Ik weet verder niks van epilepsie.

label.Geplaatst op 2007-11-03 02:08:25


Bedankt voor je reactie! Een trance zaal is een zaal waar een bepaalde soort muziek wordt gedraaid (trance) vaak in combinatie met snelle lichtflitsen en lasers. Eh, het voelt niet alsof er een zenuw wordt afgekneld (zoals wat je voelt wanneer je bv te lang op je arm ligt in bed?) maar ook niet alsof er te weinig bloed komt. Het voelt alsof er waterdruppels oid op me vallen, een soort lichte prikkels ofzo..ik kan het moeilijk omschrijven. Eerst voelde ik dat alleen in mijn bovenbenen, maar later (de eerste keren dat ik deze klacht had was het alleen in mijn benen) ook in mijn armen en gezicht. Het rare is dus dat ik er in het dagelijks leven geen last van heb, alleen wanneer ik uitga.

label.Geplaatst op 2007-11-03 12:56:04


Ik denk dat het toch een soort epileptische aanval is, als je googled 'flitsgevoeligheid epilepsie' dan kom je bv. op een homepage van het spreekuur-thuis nationaal epilepsie fonds waar je kunt lezen over epileptische aanvallen die komen door flitsgevoeligheid (die snelle lichteffecten in de trance-zaal). Als je op diezelfde site kijkt naar welk soort epileptische aanvallen er zijn, staat er onder andere te lezen, als lichamelijke sensaties tijdens een aanval: - prikkelingen of tintelingen in hand, arm, been of voet; Deze prikkelingen kunnen het gevoel geven dat er druppels op je huid vallen. MIsschien heb je hier wat aan. Groeten!

label.Geplaatst op 2007-11-03 17:27:10


Ik ben geen neuroloog, of iets in die richting, maar heb wel vaak hyperventilatie klachten. Voor mij komt dit wel bekend voor, vooral tijdens het uitgaan, omdat je anders gaat ademen, als je een soort 'rol' speelt, of misschien is uitgaan best inspannend voor je. Ik gis maar wat, maar misschien is hyperventilatie iets om te overwegen.

label.Geplaatst op 2008-06-22 00:07:16

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren