© 2024 solvo B.V.

Ribbenpijn.

Beset allemaal. Terwijl ik dit stukje aan het typen zit ik te vernikkelen van de pijn. Heb vreselijke pijn aan de ribbenkast rechts. 10 jaar geleden heb ik dit ook al gehad en destijds ben ik binnenstebuiten gekeerd en regelmatig met ongelooflijk veel pijn de EHBO bezocht. Er werd niets gevonden; niets zoals nierstenen of galstenen enz. Uit nood omdat ik het niet meer kun hebben van de pijn naar de fysiotherapie gegaan en die consteerde een ribblokkade. De zwevende rib zat tegen een andere rib aan vandaar die ongelooflijke pijnen. Na heel veel behandelingen was het uiteindelijk weg. Maar nu is het er weer en slik diclofenac tegen de pijn en dat helpt maar amper, de pijn gaat echt nie helemaal weg en is ook snel weer terug. Wie kan mij helpen met de vraag wat het nu eigenlijk is en ho het komt.Op de verwijskaart voor de fysio staat zoiets als; ostalgie rechterkant en met een vraagteken erbij; zwevende rib ?? help mij a.u.b als u het herkent en wat er tegen te doen en te voorkomen in de toekomst, alvast enorm bedankt ik smacht naar antwoord. groetjes en alvast bij voorbaat dank.


zou een magnetiseur niks voor jou wezen bij mij heeft hij een hernia weggehaald ,dus wie weet je moet toch van alles proberen zelf want ik heb wel ondervonden artsen rennen niet zo hard, behalve mijn huisarts die is onmisbaar ik weet niet of je er iets aan hebt maar ja alles is te proberen nietwaar .ik hoor het wel weer groetjes.

label.Geplaatst op 2006-01-22 01:15:43


ik zou in ieder geval eerst weer naar de hisarts gaan dat je weer dezelfde pijn hebt. als de fysio goed heeft geholpen toen is dat denk ik ook weer een goede behandeling. je kunt nu geloof ik ook zonder verwijzing naar de fysio (wel even de vergoedingen van je verzekering nakijken), zo kun je alvast beginnen met de behandeling. je zou de huisarst kunnen vragen of er een meer permanente oplossing is, zoals het verwijderen van die rib. veel succes

label.Geplaatst op 2006-01-22 14:04:35


Oplossing heb ik niet maar verhaal komt mij bekend voor. Heb je 's nachts ook pijn,bij mij zakt het weg. De medicijnen die je hebt hielpen mij ook niet. Mag nu na 6 maand eindelijk in de scan.

label.Geplaatst op 2006-03-28 13:27:03


bedankt voor jullie reactie's. Ben intussen allang weer gestopt met de fysio. Op een gegeven moment heeft ze te hard op de ribbenboog geduwd zodat ik door het plafond ging van de pijn. Ze schrok zich wild en sloot snel zp'n tensapparaat (apparaat wat stroomstootjes afgeeft) aan om de pijn te verminderen. Het leek wel alsof ik een acute nietsteenaanval kreeg, vreselijk. Toen heb ik een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis voor een osteoperose onderzoek. Helaas ben ik zo ver nog niet gekomen want nu heb ik dat onderzoek af moeten zeggen vanwege vreselijke duizeligheid, waar ik nu al 4 weken voor thuis ben. Inderdaar heb ik ook al gedacht of ze zo'n rib kunnen verwijderen als de pijn te vaak aanwezig is. Denk wel dat zoiets kan in noodgevallen. Je moet iets tenslotte. Soms als ik zit en voorover buig knoeken er 2 ribben zomaar over elkaar, en dat is echt een vreselijk eng gevoel. Maar goed. eerst dus maar weer afwachten of die duizeligheid weg wil gaan en dan weer een afspraak maken voor de osteoperose onderzoek, wantd at kan ook de boosdoener zijn volgens de fysiotherapeut. In dat geval mag ze me ook niet op die manier behandelen zoals is ze heeft gedaan bij mij.Groetjes en bedamkt voor het meeleven.

label.Geplaatst op 2006-03-28 15:06:45


pijn51, Ben je al door de scan geweest?? En eventueel al een uitslag gekregen. Het is ook een beetje eigenbelang dat ik je dit vraag. Ik heb namelijk al enkele maanden erge pijn in mijn ribben. De pijn zit links en voornamelijk onder mijn borst. Daar is een kuiltje en daaronder lopen de ribben verder naar voren dan aan de rechterkant. Ook de huid voelt doof aan. De pijn is erg scherp. Alsof er een ontsteking zit. De huisarts heeft een thoraxfoto en een maagfoto laten maken. Deze waren goed. Dat verwachte ik al, want de pijn voelt duidelijk in mijn ribben. 's-nachts heb ik nergens last van. Wil je AUB beantwoorden. groetjes Carla

label.Geplaatst op 2006-04-06 22:51:03


Hallo Carla Ik ben nog niet door de scan geweest 9 mei Ik woon in Enschede en daar is de wachttijd als er spoed op staat nog 7 weken,leuk he als je zoveel pijn hebt. Ik denk dat ik toch niet het zelfde heb als jij. Mijn pijn begon hoog in de rug (een soort brandende kachel) nu naar 6 maanden brand mijn hele lichaam van af mijn haar tot aan de knieen. Volgens neuroloog zenuwpijn maar waarvan het komt weet men niet. Ik hoop dat de scan uitkomt bied, Vraag het ook aan,op een mri- scan is veel te zien. Geef het niet op .Ga alle mogelijke artsen af.

label.Geplaatst op 2006-04-11 11:51:24


Ook ik heb al enkele weken pijn rechts op mijn ribbenboog, vooral als ik er op druk kan ik wel door de grond gaan van de pijn..ook bij bukken en strekken. Er zit een lichte zwelling. Vorige week naar de huisarts gegaan, die niet helemaal wist wat het was en mij doorverwezen voor een echo..deze vandaag gehad en nu maar afwachten wat daar uit komt.

label.Geplaatst op 2006-07-11 18:18:49


Hallo vennneke, ik herken dit heel sterk, bij mij hebben ze na een galblaasoperatie, de zwevende rib geraakt, dit kwam er ook pas uit na vele onderzoeken, heb nu een aantal blokkades gehad , maar deze hebben niet geholpen.Je staat op en gaat met de pijn mee naar naar bed ook ik, krijg 3 maal daags diclofenac , maar het doet niets , ik wil nu onderzoek doen en vragen of de zwevende rib verwijderd kan worden. Misschien dat iemand anders die dit leest daar ervaring mee heeft en dat bevallen is. Groetjes Monique

label.Geplaatst op 2006-08-24 12:12:14


hoi venneke,ik herken dezeklachten maar al te goed.het is ,of tietze,zoek maar op internet,of fibromyalgie.lijkt op elkaar ,wat de pijn betreft.dit is niet in je bloed nog op een foto aan te tonen.zoek ze beiden op internet op, en je zal er veel herkenning in vinden.verder veel geluk.en pijnvrije tijd toegewenst.rekimoeder

label.Geplaatst op 2006-08-28 15:20:19

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren