© 2024 solvo B.V.

Rugklachten

hallo, ik wou even vragen zijn er ook mensen die de hele dag door pijn onder in de rug hebben net zo als ik, s,nachts heb ik geen last ik heb allerlei onderzoeken gehad en nou ben ik bij de pijnbestrijding en dat heb ik 1 keer gehad en zo gehoopt dat het mij zou helpen maar het heeft niks geholpen nou moet ik 16 juni terugkomen en misschien dat ik nog een keer pijnbestrijding krijg maar dat is niet zeker nou word er zo vaak tegen mij gezegd daar moet je mee leren leven maar dat kan echt niet, ik kan de hele dag niks doen tegen de avond zie ik het helemaal niet meer zitten heeft iemand misschien nog een tip voor mij wat ik hier mee aan moet ik ben 63 jaar groetjes betsy


Hallo Betsy, Chronische lumbago is een aanhoudende lage rugpijn. Wanneer de rugklachten langer dan 12 weken aanhouden, spreekt men over chronisch. In de meeste gevallen wordt een rugprobleem door de huisarts gediagnosticeerd op basis van de informatie die hij krijgt van de patiënt. De arts zal de rug inspecteren en de beweeglijkheid van de rug nagaan. Ook zal de arts u neurologisch onderzoeken (bij een hernia zijn er neurologische afwijkingen). Als er geen neurologische afwijkingen worden gevonden, is er waarschijnlijk sprake van lumbago. Een röntgenfoto of onderzoek met scanner of magnetische resonantie zijn doorgaans niet nodig. Soms kan een bijkomend onderzoek noodzakelijk zijn. Chiropractors doen meestal een grondiger onderzoek en bekijken de beweging van de gewrichten in de ruggegraat en heupen, doen orthopedische spiertesten en kijken of er geknelde zenuwen in de ruggegraat zitten. In het algemeen worden zelden röntgenfoto’s, scans of bloedtesten genomen om de oorzaak van rugpijn te bepalen. Groeten jan clabbers orthopeed/kno/heelkunde

label.Geplaatst op 2010-08-05 13:40:36


Jarenlang heb ik dit ook gehad. Heb je al eens laten kijken of je soms een verzakking hebt? Zelf ben ik 10 jaar geleden begonnen met dansles. Bijna geen rugklachten meer. Ben 64 jaar net als jij. Ga er voor en probeer het eens uit!

label.Geplaatst op 2010-11-22 13:39:22

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren