© 2024 solvo B.V.

Rusteloze benen (RLS)

hallo allemaal Ik heb rusteloze benen en gebruik Rivotril. Voordat ik dit gebruikte had ik spiertekkingen door beide hele benen en voeten die nu wel verdwenen zijn maar de overstrekkingen \'s nachts nog niet. Als ik dan \'s morgens uit bed kom dan heb ik een mega spierpijn in beide benen. Over RLS is nog maar heel er weinig bekend en in de buisluiters kan ik niets vinden over hoe verbetering zou moeten verlopen. Ik heb 0.5 mg en mag zelf ophogen tot max 6 tabletjes per dag, ik zit nu op 4 tabletjes. Mijn vraag is heeft iemand dit ook en gebruikt ook rivotril. Hoort het overstekken met dit medicijn ook weg te gaan, of moet ik toch maar verder ophogen. Mijn huisarts geeft zelf aan dat ze hier niet veel verstand van heeft, het is nog niet echt bekend bij de huisartsen. Dus ik kan met vragen hierover niet meer bij haar terrecht. groetjes Paula


ik had ook last van rusteloze benen vooral in de nacht ik heb hier sifrol voor gekregen en dat helpt goed kan nu weer rustig in bed blijven liggen

label.Geplaatst op 2007-07-26 22:24:45


Hoi Miabas, Bij werkt Sifrol/addartel helemaal niet ik heb ook Requip gebruikt, hielp ook niet. Ik heb een zeer ernstige vorm van RLS. Watik nu gebruik is Rivotril (dit is een spierverslapper en wordt ook gebruikt voor epeleptie) Mijn klacht zijn nu een stuk minder maar nog niet voldoende weg. Toch bedankt voor je reactie Groetjes, Paula

label.Geplaatst op 2007-07-28 12:20:26


Ik gebruik ook Rivotril, 2 tabletjes (1 mg), die ik vlak voor het slapen inneem. Bij inslapen werkt het prima, maar in de ochtend is hetzelfde kramp-gevoel weer terug. Wat bedoel je met overstrekking in vergelijk met spiertrekkingen? Neem je de pilletjes ook vlak voor het slapen in? Ik zou niet nog meer pillen nemen. Misschien dat Rivotril na inname een paar uur werkzaam is en daarna nauwelijks meer, dit kan ik niet terugvinden op mijn bijsluiter maar kan wel het geval zijn. Misschien dat je dan beter de ene helft Rivotril-dosis voor het slapen-gaan kan innemen en de andere helft, zeg, rond 3 uur in de nacht. Wel overleggen met de huisarts, die moet sowieso op de hoogte zijn van de ochtend-problemen.

label.Geplaatst op 2007-08-09 22:52:39


hoi Bedankt voor je reactie. met die overstrekking bedoel ik dat het aanvoelt alsof ik \'s nachts mijn benen zit uit te rekken (net zoiets als dat je je gewoon met je armen uitrekt) ik doe dit dan soms per nacht zovaak dat ik dan met spierpijn in mijn boven benen aan de achterkant opsta. Voor de rest had/heb ik spieren door heel mijn benen trekken/trillen, je weet wel net zoals je soms wel eens zoiets onder je oog kan hebben. deze spiertrekkingen zijn wel weg door rivotril maar overdag heb ik dit nog wel soms. Verder heb ik ook nog de ziekte van Addison-Biermer (stoornis in opname van vitamine b12 + nog wat andere vitamines die niet goed worden opgenomen hierdoor) Door deze ziekte heb ik ook het één en ander aan neurologische klachten dus weet niet precies of dit bij RLS hoort of bij b12 tekort. Ik kan inderdaad nog wel wat ophogen. heeft het weer nog invloed op RLS ? groetjes Paula

label.Geplaatst op 2007-08-10 09:07:14


ter info Ik gebuik nu al een tijd Rivotril alle klachten zijn weg en slaap weer goed. Groetjes, Paula

label.Geplaatst op 2007-09-16 12:26:40


Ik ben pas vijftien en kwam toevallig een artikel tegen over RLS. Ik voldeed aan alle criteria... het is nu ongeveer 'n jaar aan de gang en mijn ouders denken dat ik het me in mijn hoofd haal. Soms hebben ik er weken geen last van... en dan ineens weer wel. Ik voel het alleen als ik lig of zit. Soms ben ik heel moe en dan denk ik het gaat zo wel over.. en uiteindelijk spring ik dan uit bed om vervolgens door mijn knieen te zakken en weer omhoog (een soort spieroefening). Dat helpt best goed. Ik heb geen last van echte pijnen, maar het is zeer irritant dat ik niet kan slapen! En als ik eenmaal ineens mijn benen omhoog gooi en spiertrekkingen krijg, dan wordt het erger en erger. Ik neem aan dat dit deels een neurologisch probleem is. Ik heb ook een hele milde vorm van Gilles de la Tourette. Het valt nauwelijks op en vandaag heb ik alleen maar een tik waarbij ik mijn mondhoek steeds opzij trek. Ik denk dat dit best wel eens met mekaar in verband kan staan (niet dat mijn rusteloze benen onder Tourette vallen...) Ik vroeg mij af of RLS een stoornis is waar je vroeg bij moet zijn? Ik heb nu geen pijn en doe al jaren aan turnen op hoger niveau... Kan het zijn dat als ik nu naar de huisarts ga en ik behandeld word met medicijnen, ik dan spierpijnen voorkom?

label.Geplaatst op 2008-07-14 21:19:17


Verzonden: maandag 13 juni 2011 9:43 graag wil ik ieder deelgenoot maken van het navolgende bericht Aan: info@stringenergy.com Onderwerp: ervaringen met de energysokken Sorry voor de late reactie, maar hier komt hij toch nog: Ik heb goede ervaringen met de energiesokken, soms hoef ik ze maar een paar uur aan, andere keer weer de hele nacht,maar soms ook weken niet.Ik noem ze de wondersokken. groetjes Lydia v.d.

label.Geplaatst op 2011-06-13 10:55:35

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren