© 2024 solvo B.V.

Scan (MRI?)

Ik ben 47 jaar. Mijn dokter raadde me aan om me te laten en laten screenen op het al of niet hebben van een hersenaneurysma. Mijn dokter liet een CT-scan doen in het ziekenhuis, maar spijtig genoeg zei de radioloog me dat ik voor het screenen van een aneurysma een MRI moet ondergaan. Ze hebben dan maar een CT-scan gedaan zonder contraststof. Resultaat weet ik nog niet. Is er op een CT-scan zonder contraststof te zien of je een hersentumor hebt. Mijn ongerustheid komt doordat mijn enige broer een hersenbloeding heeft gehad tengevolge een gescheurd aneurysma. Na gelukte operatie kreeg hij later een hersentumor waaraan hij is overleden. Kan de tumor een gevolg zijn van de operatie? Vraag: Als ik me laat screenen op een hersenaneurysma via MRI, is het dan mogelijk om tegelijker tijd te kijken of ik geen hersentumor heb. Ik zou me, gezien de gebeurtenissen met mijn broer, beslist geruster voelen indien alles ok is.


Hoi, Ik moet elke 3 jaar een MRI om te controleren of ik aneurysma's heb. Ik ben 21 jaar, en zit in een familieonderzoek. Mijn vader heeft 4 jaar geleden een hersenbloeding gehad, en is daar geweldig goed van hersteld. Hij heeft er helemaal niks aan overgehouden. Afgelopen lente is een 2e aneurysma opgevult, nog voordat hij een hersenbloeding kreeg, met veel succces. Ik geloof niet dat je zomaar een tumor kan krijgen van een hersenbloeding. Ik denk dat die twee dingen niet met elkaar in verband te brengen zijn. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groetjes wendy

label.Geplaatst op 2006-08-31 15:44:01

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren