© 2024 solvo B.V.

Schedelbasisfractuur?

Een week geleden ben ik van mijn paard gegooid. Ik had een cap op, maar kwam met een harde knal op de linker zijkant van mijn hoofd terecht. Ik weet niet zeker of ik even buiten kennis ben geweest. In elk geval was ik in staat de twee kilometer die me van huis scheidden, te lopen. Daar aangekomen was ik wel blij op de bank te kunnen gaan liggen. In eerste instantie overheersten rond hals-, nek- en schoudergebied de krampachtige spieren en diffuse hoofdpijn. Ik werd in de loop van de dag niet misselijk en had geen opvallende neurologische symptomen. Ik hoorde iets licht knarsen of ruisen, als ik m\'n hoofd bewoog. De dagen erna namen de spierkrampen geleidelijk af. Omdat ik het gevoel had, dat er wellicht iets kapot was, ging ik na vier dagen naar de eerste hulp. Ik woon in Frankrijk in een dunbevolkte streek en de eerste hulp is geen toonbeeld van efficiency en medische kennis. Ik werd niet onderzocht, maar na een röntgenfoto van het cervicale gebied (waar niets irregulairs op te zien was) zo vlug mogelijk de deur uit gewerkt. De verschijnselen nadat de pijn van de spieren was afgenomen zijn: -Een gevoel van pijn en druk midden in het oor, vooral links. -Pijn aan de onderkant van het bot waar het oor door loopt, vooral bij duwen op dit bot aan de rechterkant, waarbij een scherpe pijn links ontstaat. -Pijn bij het manipuleren van de schedel, zoals het aantrekken van een coltrui. -Nog steeds een knarsend geluid bij het bewegen van het hoofd, vooral knikken. Het bewegen van het hoofd is ook gevoelig in de buurt van de plek waar de nekspier aan de schedel hecht. -Een gevoel van druk in het hoofd bij het bukken. - Ik ben in staat me goed te concentreren en heb geen last van fel licht. Ik ben niet duizelig, heb geen evenwichtsstoornis en evenmin een achteruitgang van m\'n gehoor. Mijn vraag is of ik een ongecompliceerde schedelbasisfractuur zou kunnen hebben en zo ja, hoe lang ik daarvoor moet uittrekken en wat de \'do\'s and don\'t\'s\' zijn.

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren