© 2024 solvo B.V.

Spieraanspaning

Hallo allemaal, Met veel interesse heb ik dit forum de laatste weken in de gaten gehouden. Een aantal klachten van mensen komen me gedeeltelijk bekend voor helaas. Ik wil heirbij mijn eigen vage klachten neerzetten in de hoop dat iemand hier iets van herkend. Anderhalf jaar geleden heb ik zware buikspieroefeningen gedaan. Een dag na deze oefeningen kreeg ik ineens last van een spieraanspanning rond m’n buik. Dit trok steeds naar m’n rechterzij en vervolgens naar m’n ribben om vervolgens weer af te zakken naar m’n buik. Dit ging een week of 2 zo door. De aanspanning trok vervolgens richting m’n borst, nek en strot. Dit had als gevolg dat ik het idee had dat m’n hart af en toe “oversloeg” en af en toe moeite had met ademhalen. Na een week of 3 trok het naar m’n kaken. Een enorme pijn aan m’n kaken waarbij geen openbaar verkrijgbare pijnstiller tegen hielp. Zo’n 5 maanden geleden trok het naar m’n hoofdspieren. Ik voel gewoon dat ze aangespannen zijn ( vooral m’n voorhoofd en bovenop m’n hoofd). Af en toe voel ik een enorme druk op m’n voorhoofd waarbij het lijkt alsof ik soms flauw ga vallen. Dit is gelukkig tot nu toe nog niet gebeurd. De spanning op m’n hoofd lijkt nu echter ook problemen aan m’n ogen op te leveren. Ik zie af en toe wazig, krijg vlekken voor m’n ogen, ze voelen droog aan en het lijkt alsof er iets op m’n netvlies zit. Tevens trekken m\'n oogleden voor een korte periode samen. Ik ben er bijna zeker van dat dit door de spieraanspanning komt aangezien ik hiervoor nog nooit last heb gehad van m’n ogen. Voor dit alles ben ik naar de huisarts geweest, maar steeds worden de aparte klachten behandeld en wordt m\'n klacht over de spieraanspanning eigenlijk nooit besproken. Komt iemand dit bekend voor?

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren