© 2024 solvo B.V.

Spraak uitval

gisteren kreeg ik ineens voor de helft zicht (rechts verdween), ben naar huisgegaan en moest even iemand bellen. Toen gebeurde er iets heeeeel vreemds: het leek als of ik dronken was, zei degene die ik aan de lijn had vandaag. Ik kon totaal niet meer uit mijn woorden komen en kon echt niet fatsoenlijk praten. Zei soms hele gekke dingen of verkeerd om. Dit heeft al met al een minuut of 20 geduurd. Ik was alleen thuis, ben dus veiligheids halve aan de lijn gebleven. Ondertussen kreeg ik dove en tintelende vingers eerst rechts en daarna links. Na een half uur was alles weg. Geen hoofdpijn niets! Wie herkent dit en weet wat dit is (geweest)?? groet


Ik ga je niet ongerust maken met het noemen van één of andere aandoening. Wacht niet af tot het je een tweede keer overkomt, maar ga zo snel mogelijk naar de dokter.

label.Geplaatst op 2007-07-07 19:22:42


Klinkt als een TIA.Ga naar je huisarts aub.

label.Geplaatst op 2007-07-09 14:50:29


Weet niet of je al naar de dokter bent geweest ,zou ik maar doen.Heb ongeveer hetzelfde gehad.Ben dezelfde avond naar de huisartsenpost geweest en die namen het niet zo serieus,ben de volgende dag naar de huisarts geweest deze stopte het ook in het vakje stress.Was het er zelf helemaal niet mee eens en vroeg een verwijskaart van de neuroloog.Na mijn verhaal bij de neuroloog was het voor hem meteen duidelijk,een tia.Spraak en zicht zit in dezelfde hersenhelft.Heb een goed onderzoek gehad en krijg nu bloedverdunners en cholesterolpillen.Sterkte ermee.

label.Geplaatst op 2007-10-16 14:47:28


Hallo anne jij schrijft over spraak uitval dat herken ik ik heb namelij k 8 weken geleden ook zoiets gehad ook kort durend 2 uur en toen werd mij gezegt na diverse onderzoeken dat ik een tia had gehad, en 4 weken later met precies de zelfde simptonen, en toen duurde het langer en ben ik met spoed naar het GHZ in gouda vervoerd en de uitslag was toen Hersenbloeding, wil je meer weten dan moet je mij maar een mailtje sturen, gr arie77

label.Geplaatst op 2008-04-11 18:51:31

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren