© 2024 solvo B.V.

Steeds andere plaats rugpijn

Heb div. onderzoeken als bloed, MRI scan, rontgen, en zéér veel fysioth en manuele mensendieck, chiropractors etc. doorlopen echter mijn huisarts weet het niet meer en heeft mij naar de psycholoog doorverwezen.....ook dat was negatief ! Er is zogegezegd niets bij mij te vinden, maar heb wel steeds op veranderende lokaties pijn; tussen m\'n schouderbladen,op de randen van m\'n heupen laag onder in de rug, en tussen de ribben. Kenmerkend feit is dat als ik mij inspan(ik werk 8uur p/dag) de pijn verhevigd, en als ik even rust het minder wordt, meer dan vreemd is dat ik er ook heel erg moe bij ben en met gemak 10 uur s\'nachts slaap. Ik ben toch niet de enige hé ? Fisherman


Hoi, ik weet niet hoe oud je bent, ik heb dezelfde klachten en ook ik heb diverse onderzoeken gehad, maar echt duidelijk is het niet. Wel is me verteld dat i.v.m. mijn leeftijd (47 jaar) het door mijn hormonen kan komen i.v.m de beginfase van de overgang, dan kan je ook last van je spieren en/of gewrichten krijgen. En zelf vind ook ook veel dingen herkenbaar bij fibromologie, misschien dat je daar eens kan kijken (alleen is dat zelfs met onderzoeken niet echt te bewijzen), het enige wat ik je wel kan zeggen, dat als ze niks ernstigs vinden, blijf bewegen anders wordt het alleen mar erger (tenminste bij mij) Succes verder en sterkte met je rug.

label.Geplaatst op 2010-11-05 09:41:00


Dank voor je antwoord en medeleven Gerardina, Je vraagt hoe oud ik ben, t'zelfde ! Echter Fybromologie is mij nog onbekend. Heel goed is je reactie "blijven bewegen" bewegen ja graag ! Normaliter fiets ik veel, maar mag van m'n huidige therapeut absoluut niet fietsen. Wel voel ik een dusdanige verbetering in mijn onderrug. Ook jij veel sterkte gewenst !

label.Geplaatst op 2010-11-06 23:56:41


Ook ik heb dit voor en reeds heel lang. Is het bij u ook zo dat je het zelf kan verplaatsen als je je rug manipuleert ter hoogte van de plek waar je last hebt en dat je het dan zelf naar een andere plaats kan brengen? Het is meestal mogelijk maar het meest vervelende is als de rugpijn verdwijnt en het zich naar mijn hoofd verplaatst. Heb je dit ook voor? Ik zoek al heel lang naar de oorzaak. Ik heb wel hulp aan mijn massagebad bij veel pijn. Maar ik had een tijd tekort aan vit B12 en misschien versterk ik daardoor het zenuwstelsel.

label.Geplaatst op 2010-11-07 22:01:49


Hoop dat de reactie nu wel lukt. Het is mij en mijn huidige Shiatsu fysio meneer volstrekt onduidelijk wat er in mijn rug gebeurd, met veel gemak gaat een z.g. knoop los en vervolgens weer op slot. Div. behandelingen heb ik nu gehad, en moet er veel geld voor betalen....DSW ondersteund geen alternatieve geneeswijze ala Shiatsu(een zeer doeltreffende behandeling) die bij mij helaas niet volledig werkt.

label.Geplaatst op 2010-11-20 18:56:09


Dag Alles wijst in de richting van fibromyalgie. Het is idd een verspringende pijn,ook na werkzaamheden pijn Er is niets aan te doen,ik gebruik antidepressiva,dat dempt de pijn,en verdeel mijn werkzaamheden Ben je ook moe? Een neuroloog kan het vaststellen gr Corrie

label.Geplaatst op 2011-03-12 22:38:43


Dank je wel Corrie, Je ben de eerste die mij deze duidelijke aanwijzing geeft. Het is mij nog steeds een raadsel hoe ik hier aan gekomen ben, nu nog het middel vinden om er vanaf te komen ! Want er zit geen verandering of verbetering in en ben en blijf moe, ook als ik mijn bed uit kom na 8 uur slaap. Fisherman

label.Geplaatst op 2011-04-05 15:45:49

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren