© 2024 solvo B.V.

Tintelend/pijnlijk gevoel in armen en benen

Hoihoi, Ik maak me een beetje zorgen om mijn vriend want hij heeft last van een tintelend en pijnlijk gevoel (hij zegt dat het moeilijk te beschrijven is) in armen en benen, vooral snachts in bed, hij ligt er dan wakker van.Hij heeft het niet vaak, ik denk zo 1 keer in de paar maanden maar volgens mij steeds vaker en nu ongeveer sinds een jaar of 2-3. Hij dacht een verband te zien met amfetamine gebruik(hij gebruikt sporadisch) maar daar dat heeft hij nu al maanden niet meer gedaan en toch nog last.De reden dat ik dit schrijf is dat ik toch wat verontrustende artikelen op internet vond en heb aangedrongen dat hij het uit laat zoeken maar betwijfel of hij dit ook zal doen. Heeft iemand misschien een idee wat dit kan veroorzaken?(of een goede tip om hem naar de dokter te krijgen;-) alvast bedankt. groetjes linda


Hoy Linda,Dit heb ik ook ervaren en ben er mee blijven lopen, zonder een dokter te raadplegen. Resultaat, 7 hartaanvallen op een dag met hartstilstand tot gevolg.Laat jouw vriend er niet mee blijven lopen en ga er mee naar de huisarts. Een cardioloog kan helpen om de oorzaak op te sporen en te verhelpen. Succes, Jan.

label.Geplaatst op 2010-02-28 03:29:08


Hoi, Ik zal deze site ook maar eens bekijken. Dit gaat over RLS en dan kan in ernstige maten ook in de armen voorkomen. Als je RLS hebt, begint het nl bij rust en dus 's nachts (bedrust of langdurig stil zitten/liggen) Kijk maar even bij de omschrijving of dat t miss is. http://www.stichting-restless-legs.org/ http://www.restlesslegs.nl/rlsindeledematen.html suc6 Paula

label.Geplaatst op 2010-03-03 08:42:34


Beste Linda 23, Ik herken de symptomen.Heb ze zelf ook jaren geleden al gehad. Ik wil benadrukken, dat ik geen dokter ben en slechts kan spreken uit eigen ervaringen. Naar mijn mening lijdt uw vriend aan de ziekte Polyneuropathie. Ik zou hem willen adviseren om een neuroloog te consulteren! Ik hoop u hiermee te hebben geholpen. NB. Ik ben zelf lijder aan polyneuropathie en weet wat het is, en waar het toe leidt. JanvanCuyk

label.Geplaatst op 2010-07-28 01:17:31

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren