© 2024 solvo B.V.

Topamax

Hallo, na het gebruik van Depakine tegen Migraine (helaas moest ik hier mee stoppen wegens buikklachten) ben ik topamax gaan gebruiken. Heb erg veel last van bijwerkingen. Wie heeft hier ervaringen mee? Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor dat die bijwerkingen afnemen en of er goede/slechte ervaringen te melden zijn over deze medicijnen.... Alle reacties zijn zeer welkom. alvast dank. groetjes Rota


Hallo, Ik heb me net aangemeld ik weet dus niet wanneer deze vraag is gesteld en/of er al reactie's op zijn geweest. Ik wil echter wel mijn mening/ervaring over het medicijn topomax met jullie delen. Na een lange tijd van spanning/stress en onderzoek heb ik uiteindelijk topmax moeten slikken. Aan het begin waren de bijwerkingen; duizeligheid, suf, veel afvallen, en zeer snel geiriteerd (woede aanvallen) tijdens het gebruik van topomax ben ik niet goed geinformeerd/begeleid door de neuroloog. Ik heb alles dus zelf moeten ervaren, op de lange termijn helpt topamax redelijk op de korte termijn is het alleen een last die ernog eens bijkomt. Na het medicijn 3,5 maanden te hebben geslikt ben ik er spontaan mee gestopt, omdat ik de neuroloog en het ziekenhuis waar ik in behandling was niet meer vertrouwde. Dat is ook tevens het stomste wat ik kon doen want de afkickverschijnselen zijn bij mij migraine aanvallen, aanhoudende hoofdpijn waar ik nog geen naam voor heb en in mijn geval heb ik er hyperventilatie bij gekregen....stop dus niet zomaar met het medicijn en kijk uit dat je niet verslaafd raakt want zo voelde het bij mij wel!! Ik hoop hierdoor een bijdrage te hebben geleverd, kan iemand mij misschien tips geven hoe hier mee om te gaan. met de migrane/cyclus hoofdpijn en hyperventielatie aanvallen, mijn onderneming staat stil mijn prive leven lijdt erdoor. ALvast dank.

label.Geplaatst op 2006-11-10 16:30:16

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren