© 2024 solvo B.V.

Tremor hoofdschudden

Hallo mijn naam is Marco Elbers. Ik heb sinds een jaar of 10 last van het schudden van mijn hoofd wat heel erg vervelend kan zijn de ene dag wat meer dan de andere. Nu ben ik al een aantal jaar bezig bij verschillende neurologen maar die komen er ook niet echt uit. Ik heb een jaar of 10 geleden een flinke klap op mijn hoofd gehad toen ik iemand probeerde te helpen die ook neergeslagen was. Daarna is het trillen beven van mijn hoofd begonnen ik ben toen naar de dokter gegaan en die zij maak maar een afspraak met een neuroloog dus ik dat gedaan de neuroloog die ik toen had gaf mij een medicijn waarvan ik de naam niet meer weet en zo werd ik eigenlijk voor mijn gevoel een proefkonijn dus na een half jaar dacht ik laat maar. Maar ik heb er toch best veel last van dus ben ik weer naar de dokter gegaan en weer werd ik naar een neuroloog gestuurd in het ruwaard van putten zieken huis. De neuroloog gaf me het medicijn Propranolol in een dosering van 2 maal daags 20mg dit hielp eigenlijk niks , een maand later weer bij de neuroloog toen moest ik maar 2 maal daags 40 mg gaan slikken , het volgende bezoek aan de neuroloog was ander halve maand later en daar kwam uit 2 maal daags 80mg Waarop ik zei kunnen we niet iets anders gaan proberen want dit is het volgens mij niet was me er niet beter van gaan voelen waarop de neuroloog zei er zijn wel andere medicijnen maar die geef ik liever niet want die kunnen vervelende bijwerkingen hebben dus ik maar weer proberen met 2 maal daags 80 mg dit hielp nog steeds niks ik weer bij de neuroloog 2 maal daags 120 mg Kreeg ik voor geschreven ik was er al van overtuigd dat dit het ook weer niet zou zijn maar goed ik netjes elke dag 2 maal 120 mg geslikt. Toen kwam ik 2 maanden later weer bij mijn neuroloog en eindelijk kreeg ik andere medicijnen maar er konden vervelende bijwerkingen aan vast zitten dus ik een week vrij genomen voor het geval het echt vervelend zou zij , ik kreeg 2 maal 1 tablet Artane 2 mg. Ik begon op zaterdag met deze medicijnen en ik voelde me er inderdaad niet fijn bij een beetje Misselijk en draaierig geen evenwicht meer hebben dat gevoel maar goed ik dacht mischien is het na het weekend wel beter dus ik die medicijnen blijven slikken tot ik er achter kwam dat als ik bijvoorbeeld op de bank of achter de computer zat af stond te wassen of wat dan ook ik plotseling in slaap viel. Op de vraag of het beven schudden van mijn hoofd toen weg was weet ik eigenlijk niet omdat ik me heel erg naar voelde , ik ben toen per direct gestopt met deze Artane. En nu zit ik alweer een aantal maanden zonder ook maar iets te ondernemen maar mijn klachten zijn er nog steeds en ik zou er toch dolgraag van af zijn al is het maar met iets wat het onderdrukt het zou echt fantastisch zijn. Verder hoop ik iemand te vinden met de zelfde klachten of een oplossing voor mijn probleem.


Hallo Marco, Ik zocht op internet over tremoren en kwam jouw bericht uit jan 2009 tegen op ziekenhuis.nl. Ik heb het zelfde probleem, niet ontstaan door een klap op mijn hooft of iets anders maar zo langzamerhand steeds meer. Ook naar een neuroloog geweest en Propranolol voor geschreven gekregen met steeds hogere dosering. Hielp dus niks ben er mee gestopt en niet meer terug naar de neuroloog gegaan. Maar het probleem is er nog steeds. Het enige wat bij mij helpt is een kleine hoeveelheid alcohol moet ik ook weer niet te veel drinken anders is het de volgende dag nog erger. Ik heb er ook alleen last van aan mijn hooft nek dus. En hoe meer emoties, concentratie of stress des te erger het is. Ik probeer me dus zo rustig mogelijk te houden me nergens over op te winden. Weet ik van te voren dat ik toch in een situatie kom waar emoties of stress voorkomen neem ik van te voren 2 glazen wijn. Ook probeer ik constant één van mijn handen aan mijn hoofd te houden als ik met iemand praat dat scheelt voor mij ook al een stuk. Weet niet of je sindsdien al verder bent en in welke maten je er last van hebt.

label.Geplaatst op 2010-03-19 00:27:57


Hallo Marco, Ik zocht op internet over tremoren en kwam jouw bericht uit jan 2009 tegen op ziekenhuis.nl. Ik heb het zelfde probleem, niet ontstaan door een klap op mijn hooft of iets anders maar zo langzamerhand steeds meer. Ook naar een neuroloog geweest en Propranolol voor geschreven gekregen met steeds hogere dosering. Hielp dus niks ben er mee gestopt en niet meer terug naar de neuroloog gegaan. Maar het probleem is er nog steeds. Het enige wat bij mij helpt is een kleine hoeveelheid alcohol moet ik ook weer niet te veel drinken anders is het de volgende dag nog erger. Ik heb er ook alleen last van aan mijn hooft nek dus. En hoe meer emoties, concentratie of stress des te erger het is. Ik probeer me dus zo rustig mogelijk te houden me nergens over op te winden. Weet ik van te voren dat ik toch in een situatie kom waar emoties of stress voorkomen neem ik van te voren 2 glazen wijn. Ook probeer ik constant één van mijn handen aan mijn hoofd te houden als ik met iemand praat dat scheelt voor mij ook al een stuk. Weet niet of je sindsdien al verder bent en in welke maten je er last van hebt.

label.Geplaatst op 2010-03-19 00:28:29

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren