© 2024 solvo B.V.

Tumor in hersenen

Drie weken geleden heeft mijn partner een \"kleine\" operatie gehad (zo noemen ze dat). Dit hebben ze gedaan via een gaatje in de schedel om wat weefsel weg te halen voor onderzoek. Na de ingreep heeft mijn partner last gekregen van , volgens zeggen van de artsen, epilepsie. Vlak na de operatie was haar hele linkerkant verlamd. Nu, drie weken later is het alleen haar linkerbeen nog dat een soort verkramping veroorzaakt. Dit wordt behandeld met Tegretol 200 mg, 2x daags. Vragen van ons aan de artsen hoe dit komt krijgen we geen antwoord. Het stille vermoeden komt nu bij ons op dat er bij de ingreep iets niet helemaal goed gegaan is. Elke keer vragen stellen en geen goed antwoord krijgen werkt voor mijn partner behoorlijk frusterend. Nu heeft ze ook te horen gekregen dat de uitslag van het stukje weefsel pas in mei a.s. beschikbaar is. De arts had gezegd dat dit binnen 14 dagen beschikbaar was. Ook hier hebben we geen goed antwoord op gekregen. De onzekerheid of de tumor (plus minus 5 centimeter) goed of kwaadaardig is wordt nu alleen maar groter. Is er misschien iemand die weet hoe te handelen om toch de juiste antwoorden van de neurochirug te krijgen. Alvast bedankt...........groet Hans


Ik weet niet tot hoever uw huisarts hierbij betrokken is maar u kunt ook gewoon vragen of hij/zij er vaart/druk achter wil zetten om de uitslag te krijgen.

label.Geplaatst op 2006-03-14 12:09:53


Hoi, Ik weet dat onzekerheid je grootste vijand is, begrijp dus hoe moeilijk dit voor jullie is. Vind het heel vreemd dat het zo lang duurt voor de uitslag van het onderzoek binnen komt. Misschien kun je bij de assistente van de chirurg aangeven dat deze situatie veel spanningen geeft en dat dit niet bevorderlijk is voor je partner en voor jezelf. Zij brengt dit dan wel over aan de arts. Wens jullie veel sterkte! Kristl

label.Geplaatst op 2006-03-14 23:42:56


Ik zoek mensen met dezelfde ziekte als ik. Ik ben 33 jaar en kom uit brabant.Syringomyelie is vocht in de ruggemerg.Ik heb het ongeveer 3 jaar. Ik heb klachten aan mijn rechterbeen, dit komt vanuit mijn rug en loop met krukken. Als het lange afstanden zijn neem ik mijn rolstoel. Mijn hobby's zijn: rolstoeltennis en computeren. Helaas bestaat er geen vereniging. Dus misschien kom ik zo in contact met mensen met hetzelfde als ik. Groetjes Rachel

label.Geplaatst op 2006-04-07 18:35:12


Hoi,ik ben tea,een moeder van 45 met dus SM.Heb last van mijn linker-been.problemen met lopen etc.Weet het nu 2 jaar,mijn klachten zijn iets verergerd.Ben nu bezig met het UWV ivm mijn werk.Was verpleegkundige,maar dat wil echt niet meer.Ben nu secretaresse,16 uur in de week.Men vindt echter dat ik 30 uur moet werken.Las dat je ook op zoek was naar een verening oid.Kon ik ook niet vinden.Heb jij genoeg steun van fam. en vrienden?Wat voor werk doe je en gaat dat goed?Ik vind het vooral lastig dat mijn klachten de ene keer erger zijn dan de andere keer en er (behalve mijn manier van lopen)er niks zichtbaar is.groetjes Tea

label.Geplaatst op 2007-03-04 17:11:53

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren