© 2024 solvo B.V.

Uitval van lichaamsdelen

Wie kent deze symptonen? Ik heb 3 jaar geleden een uitval van ongeveer 2 weken gehad in mijn rechterbeen, heb toen een mri scan gehad en had een kleine hernia, dit kon niet de reden zijn van de uitval volgens de neuroloog. Daarna begonnen er kleine uitvallen van mijn pols en been, maar dit was seconde werk. Vorige jaar december viel mijn hele linkerkant uit, arm en been. De dokter vond dit niets om je druk om te maken, zou mijn heiligbeen zijn. Vanaf december is ook een ernstige vermoeidheid er bij gekomen. Voor de vermoeidheid ben ik doorverwezen naar een neuroloog, haar heb ik verteld dat ook mijn lichaamsdelen wel eens uitvallen. Nu krijg ik 19 mei een mri scan van mijn hoofd. Afgelopen zondag ging het weer goed fout, mijn mond viel uit tijdens het koffie drinken, mijn kinderen zaten me met openmond aan te kijken en zeiden heel verbaasd, wat doe jij nou? Daarna volgde er huilen en mijn hele lichaam begon te trillen, dus gelijk de dokter gebeld, kon gelijk terecht en moest wat testje doen recht over een lijntje lopen, mijn tong uitsteken, maar helaas dit ging allemaal niet. De dokter vond het weer niets om je druk te maken en ik moet de mri maar afwachten. De volgende dag had ik echt z\'n zware hoofdpijn en mijn oren sprongen steeds dicht en open met een hele hoge piep. Ik val nog steeds iedere dag wel 3x om, toch vreemd. Veder heb ik vaak tintelingen, jeukend gevoel en zwaar gevoel in mijn voeten, benen en armen. Wie herkend dit of heeft er wel eens van gehoord wat het zou kunnen zijn. Mijn huisarts geeft eerlijk toe dit nog nooit te hebben meegemaakt, omdat de uitvallen maar enkele seconden duren. Ben al bij de reumatoloog geweest, waar ik de diagnose fibromyalgie te horen kreeg. groetjes Danielle


Hoi Danielle, ik ben geen medicus, dus de MRI scan afwachten is inderdaad wel zo verstandig. Maar de dingen die je noemt kunnen wijzen op TIA's (hele kleine herseninfractjes). Bij een TIA heb je kortdurende 'uitvalsverschijnselen' (tot. max. 24 uur). Doordat deze op verschillende plaatsen in je hoofd plaats kunnen vinden, kan je ook last krijgen van verschillende uitvalsverschijnselen. Maar goed, dit is waarschijnlijk 1 van de dingen die het zou kúnnen zijn. Ik heb dit soort verschijnselen ook wel eens gehoord bij mensen die last hebben van vaatspasmen in hun hoofd. En er zijn vast nog meer ziektebeelden die dit soort klachten geven helaas. Je zal dus inderdaad moeten afwachten wat er uit de MRI scan komt. Gelukkig is deze al snel. Heel veel sterkte! Laat je weten wat er uit is gekomen? groet, Ilz

label.Geplaatst op 2008-05-05 10:36:26


Hallo, Ik heb soortgelijke klachten en bij mij wordt het steeds op hyperventilatie gegooid. Ik voel dat er iets mis is, maar bij scnas en op EEG is niets te zien geweest. Hou je ons op de hoogte? Ben benieuwd wat eruit komt bij je...

label.Geplaatst op 2008-06-21 23:42:15

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren