© 2024 solvo B.V.

Verlammingsverschijnselen

Wie kan me wat meer uitleg geven of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt. Mijn mama is sedert een paar dagen verlamd in het gezicht . Ook de rug heeft hele veel pijn. Lumbaalpunctie uitgevoerd en dara blijkt dat het eiwitgehalte en nog iets ( naam vergeten ) verdubbeld is . Nu krijgt ze zware medicatie gomma... ofzoiets . Al die moeilijke namen. Blijkt dat dit veel voorkomt maar meestal begint die verlandheid aan de voeten en stijgt het omhoog maar bij haar is het omgekeerd, van hoofd naar voeten. Wie hefet hier ervaring mee & wat zijn de genezingkansen ? Ben toch wat ongerust Mvg bezorgde dochter


Hoi evelien, Zoals ik jouw verslag lees denk ik aan het Guillian-Barré syndroom (aandoening van de zenuwen) dit begint meestal met spierzwakte in de benen (ik ken geen geval bij wie het andersom het geval was) en kan rugpijn en aangezichtsverlamming veroorzaken. Patienten met dit syndroom kunnen hiervoor worden behandeld met een infusie therapie met immunoglobulinen. Veel sterkte

label.Geplaatst op 2006-05-05 15:16:01

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren