© 2024 solvo B.V.

Waterhoofd / hydrocefalie

Ik ben 18 jaar en ben ongveer 1,5 jaar geleden geopereerd. Ik scheen een soort van een waterhoofd te hebben. De dokter wist eerst niet wat het was en dus liep ik ongeveer 2 jaar met de klachten rond. Ik heb geen drain gekregen, maar ze hebben een gaatje gemaakt in mijn hersenvlies. Ben blij dat het nu goed gekomen is, maar ik moet binnenkort weer naar het ziekenhuis toe voor een MRI scan en ben bang dat het misschien weer verkeerd is. Ik wil graag in contact komen met mensen die hetzelfde hebben gehad. Groetjes M.


Hello Per toeval las ik uw bericht en hoop dat je mij wilt antwoorden?? Ik heb een maand geleden een hersenbloeding gehad en begin nu last te krijgen van zware elastische benen,onzeker lopen,druk in mijn hoofd en een verdoofd gevoel in mijn lip waardoor praten moeilijk is. De neurochirurg noemd het hydrocefalie en denkt aan het plaatsen van een pompje maar gaat nog wat afwachten. Is zoiets van voorbijgaande aard of is een ingreep echt nodig? Graag uw ervaring Philippe philippe@networx.be

label.Geplaatst op 2005-07-24 14:22:40


Hoi Phil, Ik kan daar moeilijk over oordelen. Idereen heeft andere klachten. Ik liep er ongeveer 4 jaar mee rond. Ik had last van verschillende klachten. Als ik last had van stress werdt het erger. Op sommige momenten leek alles weeer redelijk normaal. Groetjes

label.Geplaatst op 2005-09-20 12:13:24


Hallo Ik ben nu 31 maar op ook op mijn 18e gopereerd aan een hydrocepahlus. Ik had ook al jaren hoofdpijn,maar men dacht aan migraine. Pas toen ik niet in de pubertijd kwam ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen en bleek na vele onderzoeken dat ik een hydrocephalus had. Ik heb toe dat was in 1992 wekl eerst een drain gekregen. Gelukkig is alles goed gekomen en heb ik de groeiachterstand ruimschoots ingehaald. Het bleek acheraf dat ik een vernauwing (aangeboren) had bij het aquaduct (overgang hersenkamer/ruggemerg) In 1998 ben ik opnieuw geopereerd omdat de drain te hard werkte en de rechter hersenkamer zat dicht en links was verwijd. Ik heb toen zoals jij een derde ventrikelstomie gehad. Er is een gaatje gemaakt tussen de hersenkamers en naar het ruggemerg. Sinds die tijd gaat het goed. Ik gebruik wel medicijnen om migraine aanvallen te voorkomen,maar verder mag ik niet klagen. Ik heb dit jaar nog een controle scan gehad en die was goed. Ik ben zelfs gaan werken als verplk. omdat de zorg me toch wel erg aansprak. Ik wens je het allerbeste. lilian

label.Geplaatst op 2005-12-24 15:49:28

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren