© 2024 solvo B.V.

Wel of niet opereren bij veel rugpijn en afnemende uitstraling?

Hallo, ik ben Marjan en ben 34 jaar. Een jaar geleden kreeg ik last van mijn been. Nu blijk ik een forse hernia te hebben. De chirurg wilde me eerst opereren maar ik wilde het zelf zo lang mogelijk uitstellen. Nu gaat het, na één jaar, met mijn been steeds beter. Alleen blijf ik heel erg last van mijn rug houden. Nu zegt die chirurg dat ik me alleen moet laten opereren als ik van de uitstraling in mijn been af wil. Want voor de pijn in mijn rug hoef ik het volgens hem niet te doen. Wie heeft er ervaring met een hernia-operatie waarbij de rugpijn wél voor een groot deel is verdwenen? Graag hoor ik jullie ervaringen zodat ik een goede beslissing kan nemen. Alvast bedankt voor jullie reakties. Groeten Marjan


Hoi, Ik zou je toch laten opereren.Ik had vorig jaar nl ook veel last van uitstralingen via mijn bil naar mijn rechterbeen.Wees blij...naja blij,dat je weet dat je een hernia hebt.In mijn geval wist ik eigenlijk helemaal niks totdat ik krachtverlies had en niet meer kon plasssen en ik uiteindelijk met spoed onder het mes ging/moest.Met dank aan mijn oude huisarts en fysio.Ja de uitstraling is weg nu maar als dank heb ik rest verschijnsels wat blijvend is oa soort van hamer tenen en krachtverlies in kuitspier en een vernauwde plasbuis.Laat je niet gek maken door artsen,als je een hernia hebt en zoals ik begrijp een grote dan moet die operatief worden verwijdert.Want gun nl niemand wat mij is overkomen behalve mijn oude huisarts eventueel.Op dit moment loopt alles nog via tuchcollege en letseladvocaat,dat is idd beter als de gedachten die ik heb. Sterkte,mocht je info willen:gewoonjeremy@hotmail.com Grt.

label.Geplaatst op 2006-12-17 16:11:30


hoi Marjan, wat je ook besluit:belangrijkste is een goede neurochirurg want ieder heeft z'n eigen techniek.heb een kennis die had een nekhernia en die heeft er na 20 jaar geen last meer van. Dat hoor je echt niet vaak, meestal krijgen mensen weer last. DeZe chirurg gebruikt de techniek waarbij een stuk heupbot tussen wordt geplaatst wat meer steun geeft. vaak gebeurt ndit niet en naar mijn gevoel werkt dit juist als een soort 'steunbalkje'. wat 't succes kan verklaren. jaeljah

label.Geplaatst op 2007-02-28 18:31:24

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren