© 2024 solvo B.V.

Wie heeft er meer informatie over het syndroom van adie holmes

is er meschien iemand die weet of je ook hard klachten kunt hebben als het syndroom van adie holmes is geconstateerd of tewel ook wel het syndroom van ross\'s genoemd wie ooo wie kan mijn helpen


Eindelijk een lotgenoot op dit forum? Ik heb sinds mei allerlei klachten die het gevolg blijken te zijn van het harlekijn-syndroom. Aangezien ik ook al bekend was met Holmes-Adie, is de term Ross-syndroom ook van toepassing. De eerste 20 jaar met Holmes-Adie heb ik nooit geen problemen gehad normaal te kunnen funktioneren. Ik heb het plan opgevat een website op te zetten om dit syndroom iets verder uit te diepen. Iedere patient schijnt andere klachten te hebben als gevolg van dit syndroom (bij de één weinig, bij anderen veel). Het vervelende is dat bijna alle informatie uit het engelstalige gebied komt en bovendien ook nog eens doorspekt is met allerlei medische termen. Duidelijk is wel dat 'Ross' niet veel voorkomt : In de periode 1958-2006 zijn er circa 40 gevallen beschreven in de literatuur. Uiteraard zijn er meer mensen met dit syndroom, maar dit getal geeft wel aan dat het vrij zeldzaam is....

label.Geplaatst op 2009-11-22 11:59:17

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren