© 2024 solvo B.V.

Wie kan mij helpen????????

Hallo, Ik heb nu 4 jaar epilepsie ik heb de tonisch clonische vorm.Ik ben nu na die 4 jaar nog steeds niet aanvalsvrij.Ik heb 4 keer in het ziekenhuis gelegen ook een lange opname in een epilepsiekliniek ondergaan en ik heb inmiddels meer dan 10 soorten medicijnen uitgeprobeerd.Wat bij mij tot nu toe allemaal geen enkel effect heeft gehad.Mijn ervaringen met de medicijnen zijn of ik ben er allergisch voor,teveel bijwerkingen of ze wekten bij mij de aanvallen op.Nu inmiddels heeft mijn behandelend neuroloog mij gezegd dat ze bij mij met de rug tegen de muur staan en dus niet meer goed weten welk medicijn ze mij moeten geven ik ben met het laatste soort bezig maar dit gaat ook niet goed.Ik heb toen de nervus vagus stimulator (soort pacemaker dan niet voor het hart maar voor de hersenen) ter sprake gebracht.Nou is mijn vraag ik woon in het noorden en ga altijd in Groningen naar het ziekenhuis weet iemand ook of de ingreep inmiddels ook in Groningen word uitgevoerd?Ik weet wel dat het in Enschede,Amsterdam,Rotterdam,Maastricht en in Utrecht word uitgevoerd maar dat is niet echt in de buurt.Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.Alvast bedankt. Groetjes janny


Ik hoop dat u inmiddels het antwoord op uw vraag al heeft gevonden, maar er wordt veel onderzoek gedaan aan 'Deep Brain Stimulation'. Mijn kennis over de Vagus Nerve Stimulator is beperkt, maar ik kan u wel vertellen dat de andere vormen van DBS positieve resultaten lijken te boeken, hoewel er nog veel onderzoek naar dient te worden gedaan. Mocht u de behandeling nog niet hebben ondergaan, vraag uw arts hier nogmaals naar, de afgelopen jaren is er veel veranderd.

label.Geplaatst op 2008-01-26 19:39:24

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren