© 2024 solvo B.V.

Aandachtspunten op verpleegkundig gebied bij chemo

ik wil graag weten wat de aandachtspunten zijn op verpleegkundig gebied wanneer een patient een chemo kuur heeft ondergaan. wie kan mij hier meer over vertellen?


hoi barbara, aandachtspunten zijn: -luisteren -luister naar wat de zorgvrager zegt en wilt -probeer daar zoveel mogelijk naar te handelen (wat vind iemand prettig) -bij chemo e.d. bakje voor bij het braken, nat washandje, e.d. succes martine p.s. doe je toevallig verpleegkunde?

label.Geplaatst op 2006-07-04 10:10:40


hai, bedankt voor je antwoord ik ben bezig met de bbl opleiding voor niveau 4 in 2 jaar ben in feb begonnen

label.Geplaatst op 2006-07-05 12:59:20


aandachtpunten na/bij chemotherapie, bijvoorbeeld: - mondverzorging - gevoeligheid voor infecties ongeveer 1 week na de toediening - psychische situatie - misselijkheid/braken - eet- en drinkpatroon wil je het precies weten bel dan eens met een oncologieverpleegkundige. succes met je opleiding

label.Geplaatst op 2006-07-06 00:28:57


het is belangrijk om de patient vooraf goed te instrueren over de bijwerkingen van de chemokuur en wat de patient kan doen om evt bijwerkingen voor te blijven kijk eens op www.allesoverchemotherapie.nl of www.oncoline.nl hier kan je vast veel vinden succes

label.Geplaatst op 2006-07-06 13:42:25

Naar forum Oncologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren