© 2024 solvo B.V.

Baarmoederhalskanker

hoi, ik ben een vrouw van 35 jr, en ben in mei 2002 geopereerd aan baarmoederhalskanker d.m.v. Wertheim Meigs. mijn baarmoeder+hals+mond, bovenste top vagina, lymfeklieren zijn verwijderd + 1 eierstok is\"opgehangen\". daarna ben ik alsnog 5 wk bestraald in combinatie met 5 chemokuren dit omdat de snijvlakken niet ruim genoeg waren.(de lymfeklieren waren schoon) wie herkent dit en wil hierover met mij mailen? i.v.m. stres voor ieder controlle + bloedonderzoek ect. groetjes plukje


Hoi,Plukje Ik heb zelf begin maart 2003 de Wertheim-okabayashi-operatie ondergaan ook voor baarmoederhalskanker.Ik ben niet bestraald o.i.d. geweest,maar weet met welke angsten je zat/zit.Mijn moeder en 8 jaar later de vriendin die mijn vader 6 jaar daarna ontmoette zijn beiden overleden aan borstkanker.Hele andere soort dan dat wij hadde,maar toch.Kanker .Heel heavy,allemaal.Ik heb het nu redelijk van me af kunnen zetten,de laatste controles waren steeds goed.Op een goed moment moet je er vanuit gaan dat je het hebt gehad en weer vooruit kijken.Af en toe heb ik ook wel eens het gevoel alsof dit niet met mij is gebeurd,maar met iemand anders.Dan zie ik het litteken op mijn buik...ik ben 42 en mijn gezin is compleet,dus ik \"heb het hele zwikkie niet meer nodig\".Maar toch..Je hele lijf functioneert anders en voelt anders.Af en toe baal ik als een stekker.Maar dan bedenk ik weer dat het een groot geluk is dat er mensen zijn als dr.v.d.Velden{AMC} die deze operatie kunnen uitvoeren.Er zijn er maar een paar die dat op deze manier kunnen.Het duurt even maar dan kun je er ook redelijk zeker van uit gaan dat alles weg is.Daar gaan we dan maar van op aan ,hé? Ik hoop dat de angst en de zenuwen intussen bij jou ook wat gezakt zijn en de vooruitzichten goed En dat je net als ik geen behoefte meer hebt aan gezinsuitbreiding.Want dan komt er natuurlijk nog een ander stukje verwerking bij.Maar kom op joh,het had allemaal nog veel erger kunnen zijn.We zijn er en we gaan ervoor!

label.Geplaatst op 2003-12-06 00:00:08

Naar forum Oncologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren