© 2024 solvo B.V.

Borstkanker

Hallo, Ik ben 47 en onlangs is bij mij borstkanker geconstateerd. Na uitname van de sentinel is de tumor uitgehaald en tevens een okseltoilet uitgevoerd. De uitgehaalde okselklieren waren schoon. Voor zover bekend is de tumor sterk hormoongevoelig. Als behandeling krijg ik 33 bestralingen en een hormoonkuur. De arts geeft mij echter in overweging de chemo achterwege te laten omdat hij hier maar een baatpercentage van 3 tot 4% voor inschat. De overige 96% is de chemo dan overbodig. De verdere aard van de tumor is mij op dit moment nog niet bekend. Om echter tot een weloverwogen beslissing te komen over het toedienen van chemo wil ik zoveel mogelijk meningen en informatie. Wie kan mij helpen? Sylvia


Hallo She, Bij mijn moeder waren de okselklieren wel aangetast dus moest ze chemokuren. Er werd ons duidelijk verteld, dat, als er geen uitzaaiingen in de okselklieren zijn, er ook in de rest van het lichaam niets zal zitten. Dus ga alsjeblieft niet aan de chemokuren als het niet nodig is. Het middel is misschien erger dan de kwaal. Chemokuren zijn zwaar en heftig, mijn moeder heeft het zwaar gehad. Bestralingen lijken mij voor jou voldoende. Sterkte, Geri

label.Geplaatst op 2006-07-22 11:27:43


Je kunt in dit geval ook kiezen voor bepaalde vitamines en mineralen op advies van een orthomoleculair arts. Nog vragen? Laat het mij dan even weten, ik ben ervaringsdeskundige.

label.Geplaatst op 2006-09-11 22:32:25


Hallo She, Goed overleggen met je arts en goed nadenken, bij mij waren de lympfeklieren ook schoon, maar bleek 2 jaar later toch een metestase te hebben aan mijn 7e borstwervel. Ik was 39 bij de eerste keer en hormoon en chemo vonden ze niet nodig. Groetjes Yvon

label.Geplaatst op 2009-12-07 21:35:17

Naar forum Oncologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren